2 Mayıs 2018 Çarşamba

CANAN TAN- EROİNLE DANS KİTAP YORUMU

Merhaba sevgili blog ailem ❤
 
Bugün sizlerle çok beğendiğim ve okumaktan büyük bir keyif aldığım bir kitabı paylaşacağım. Canan Tan'ın bu kitabı ilk başta, insanlarda ön yargı uyandırabiliyor. Ben bu kitabı ilk duyduğumda bir süre okumayı ertelemiş ve içeriğinden emin olmak istemiştim. Okuyan herkesten çok güzel yorumlar duydum ve instagramda okuyan kadınlar kulübünün başlatmış olduğu, her ay bir yazar, bir kitap etkinliğinde bu ay Canan Tan kitapları okunuyordu. Bende fırsat bu fırsat deyip kendime Eroinle dans kitabını seçtim.


Canan Tan Eroinle Dans Kitap Konusu:
Kitabın ana karakteri Eylül adındaki psikoloji öğrencisi olmasına rağmen, benim gönlümde yer edinen kişi Dünya karakteri oldu. Eylül ve Dünya birbirinden zıt kişiliklere sahip iki insanken birbirlerine sımsıkı bağlı iki dost olmayı başardılar. Eylül ailesinin sevdiği,el üstünde tuttuğu, sakin, çalışken ve ölçülü bir kızken Dünya; ailesi tarafından terk edilmiş, her sorununu kendi başına çözmeye çalışmış, zayıf,kırılgan ve umursamaz bir kızdır. Ancak Dünyanın umursamadığı kişi başkaları değil,kendisidir. Kitabın başlarında Eylül ve Dünyanın arkadaşlığı çok güzel gidiyordu. İkisi de üniversiteli oldukları için mutlu iki kişiydi. Ancak Eylül Dünyanın mutlu olmadığını sadece öyle davrandığını,anlattığı ve yüzleştiği gerçeklerle öğrenmiş oldu. Eylül'ün en yakın arkadaşı bir Eroin bağımlısıydı. Kitapta bu kısmı okuduktan sonra Dünya ile arkadaşlık yapmaya devam eden Eylüle içten içe çok kızmıştım. Daha sonra sayfalar ilerledikçe böyle düşündüğüm için kendime kızmaya başladım. Canan Tan bu kitabında sadece eroinin kişiye verdiği zararları anlatmakla kalmamış aynı zamanda insan hayatında açtığı boşluğu ve o boşluğa kimleri çekebildiğini de anlatmış. Eylülün Dünyayı Eroinden kurtarma çabalarını ve bu uğurda yapmam dediği şeyleri yaptığını, zararlıda olsa denemekten zarar gelmez diye kendi kendini kandırması ve zararlarını tüm yaşamında görmesine rağmen bir türlü kopamamasını büyük bir hayret ile okudum. Dünya'nın yaşadıkları, her sıkıntısında  eroine sarılması ve mücadelesi bazı sayfalarda gözlerimi yaşartmaya yetti. Bazen kendimi, gerçek hayatta Dünya gibi olan insanları düşünürken buldum. Eylülün çabasını ve desteğini canı gönülden destekledim. Kitabın sonuna henüz gelmeden karakterler için kafamda bir son belirledim. Sorunlarından kurtuldukları, mutlu oldukları ve eroinin gerçek yüzünü gördükleri bir sondu benim ki. Ne yazık ki Canan tan kitabının sonunda da bizi hayatın gerçekleri ile yüzleştirdi. Hayatın toz pembe olmadığını, bir hiç uğruna kendimize nasıl acı çektirdiğimizi bir kez daha gösterdi. Spoiler vermek istemiyorum ama kitabın sonu beni derinden etkiledi. Son sayfaları okurken bir otobüs yolculuğu yapıyordum. Ağlamamak için kendimi zor tuttum ama yine de engel olamadım. Sadece kitapta yaşananlar değil,yaşadığım dünyada da öyle insanların olduğunu bilmek,herhangi birinin sırf dertlerini unutmak ve acısını hafifletmek için sığındığı eroinin altın vuruşunun kurbanı olması beni derinden etkiledi.
Umarım bu kitabı herkes okur. Özellikle gençlerin kesinlikle okuması gereken ve tavsiye edilmesi gereken bir kitap. Canan Tanın bu eseri benim unutulmaz kitaplar listemde yerimi almayı başardı.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Kitap hakkında neler düşünüyorsunuz?
Benimle yorum olarak paylaşırsanız çok sevinirim.

Sevgiyle Kalın ❤


6 yorum:

  1. Keşke hikayeler hep mutlu sonla bitse değil mi? Hayatın gerçeklerinde mutlu sona fazla yer yok sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh keşke öyle olsa. Gerçek hayatta o mutlu sonları göremesek bile hikayelerde ve filmlerde görmek bile bir umut oluyor ❤

      Sil
  2. kitap okumanıza ve paylaşmanıza sevindim. Çünkü bu devirde bu bir ayrıcalık ve güzelliktir. Madem ki okumayı seviyorsunuz, benim yazı ve şiirlerimi okuyup yorumlamaya ne dersiniz...
    izleyicim olmanız dileğiyle dost selamlar.
    www.erhantigli.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki şiir okumayı da en az kitap okumak kadar severim :)

      Sil
  3. Evdeki kitapları mı birilerine ulaştırsın diye kitapçı ya götürdüğümde eroin le dansı elime alıp bu kitap kesin güzel dir diyip sonunu iple çektiğim bitmesin diye yavaş yavaş okuduğum harika kitaplardan biri emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benimde her sayfasında vermek istediği duyguyu hissederek okuduğum bir kitaptı. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil