28 Kasım 2018 Çarşamba

CANAN TAN - SIZI / KİTAP YORUMU

Kasım ayında yaptığım alışverişte Canan Tan'ın son çıkan kitaplarından birisi olan Sızı'yı aldığımdan bahsetmiştim. (bknz:Kasım Ayı Kitap Alışverişi I)
Canan Tan'ı yazar olarak çok başarılı buluyorum. Yazdığı her konuda okuyucuyu bir şekilde etkilemeyi başarıyor. Özellikle günlük hayatta karşılaşabileceğimiz karakterleri ve olayları aktarması kitaplarının daha çok okunmasını sağlıyor diye düşünüyorum. Bu kitabını da alır almaz büyük bir merakla okumuştum ve yaklaşık 3-4 saat içinde bitirmiştim. Kısaca konusundan biraz bahsedeyim. 

Canan Tan Sızı -  Konusu 

CANAN TAN - SIZI / KİTAP YORUMU

Arka Kapak Yazısı 
Başımı göğsüne dayayıp
Ağlamamı bekleme benden
O baş çoktan ayrıldı gövdesinden
Ruhun bedenden ayrılması gibi 
Sessizce, ama onurlu 
Gitme, kal diyemem
Git...
Bu baş bunu da atlatır ama...
Yürek için söz veremem...

Anne sevgisinden mahrum kalmış, babasını tanımamanın burukluğunu yaşayan Efsun, bu sevgi boşluğunu teyzesi ve anneannesinde gidermeye çalışmıştır. Annesinin kendisini önemsememesi ve onunla ilgilenmemesi ne kadar canını yakarsa yaksın Efsun daima onun tarafından sevilmeyi bekler. Her işini tek başına yapmaya alışmış, annesi varken sessiz kalmayı alışkanlık haline getirmiş ve yaşadığı tüm olumsuzluklara karşı güçlü kalmayı öğrenmiştir. Bir gün hayatının aşkı Erkan ile karşılaşır ve tüm yaşamı bir anda anlam bulur. Efsun ve Erkan tüm zorlukların üstesinden gelerek mutlu bir yuva kurmayı başarırlar. Güzel bir kariyer, 2 çocuğun kahkahası ile dolan sıcacık bir aile ve mutlu bir evlilik...
Ancak Efsunun hayatındaki çoğu şey gibi Erkan ile yaşadıkları o büyük aşk da yarım kalır. Ve Efsun geride kalmış tüm yarımları birleştirip, bütüne varmaya çalışır.

Canan Tan Sızı - Kitap Yorumu 

CANAN TAN - SIZI / KİTAP YORUMU


Benim için bu kitabın en büyük avantajı, ince olması ve kolay okunması oldu. Kitabı okumaya başladığınız zaman olaylar arasında bir kopukluk olmadan kitabı okumuş oluyorsunuz. Tabi bu her kitap için geçerli değil. Bu kitabı elimden bırakmadan okumamda kitabın akıcılığı çok büyük bir etki oldu. Canan Tan her kitabında olduğu gibi bu kitabını da oldukça etkileyici bir şekilde kaleme almış. Olayların hızlı bir şekilde akıp gitmesi, verilmek istenen dramın tam yerinde olması çok hoşuma gitti. Özellikle konunun genel olarak Efsun karakterinde toplanmasını çok sevdim. Bazı kitaplarda çok fazla karakter oluyor ve ister istemez konudan kopuyorsunuz. Bu kitapta daha çok Efsunun hayatı boyunca yaşadığı eksiklikler üzerinde durulmuş. Kitabı genel olarak beğendim ama Canan
Tan'ın diğer kitapları ile bir kıyaslama yaptığım zaman diğer kitaplarını daha çok  beğenmiştim. Özellikle Eroinle Dans kitabının yeri bende çok ayrı. (bknz:Canan Tan Eroinle Dans Kitap Yorumu)
Yine de gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. Eğer yeni bir kitap arayışı içerisindeyseniz bu kitaba bir şans verin derim ^^



Sevgiyle Kalın ❤






6 yorum:

  1. Akici bir dille yazilan kitaplari cok seviyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum daha kolay ve hızlı okunuyor ❤

      Sil
  2. Bu kitabı listeme ekliyorum, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Eroinle Dans kitabını okudum. Konu güzel ama gereksiz uzatılmış hissi vermişti. Yeniden başka bir kitabını okur muyum? bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan Tan'ın kalemini sevdiğimden bir kitap çıkarınca direk alıyorum :) Bazı kitaplarda gereksiz uzatılmış hissi bende de oluyor ama ❤

      Sil