4 Şubat 2019 Pazartesi

CAN DOSTUM - İNTOUCHABLES FİLM YORUMU

Heyoo ❤

Bugün yine yeni bir film önerisi ile geldim. Bloglardan birinde görüp izlenecekler listesinde hemen ilk sıraya eklemiştim. İyi ki de bu filme öncelik verip izlemişim diyorum.


Can Dostum - İntouchables Konusu:

Philippe yamaç paraşütü yaparken geçirdiği bir kaza sonucunda felç kalır ve boynundan aşağısını kullanamaz. Zengin ve saygıdeğer bir iş adamı olmasına rağmen yanında hiç arkadaşı yoktur. Kendisinin tüm ihtiyaçlarını karşılayacak ve her zaman yanında bulunacak bir bakıcı aramaktadır. Değerlendirmeye gelen kişiler sıradan cümleler, sıradan istekler ve acıma dolu bakışlar ile Philippe'in ilgisini çekemezler. Ancak Driss hepsinden farklıdır. En büyük farkı acıma dolu bakışlara sahip olmaması ve Philippe ile aynı dili konuşmasıdır. Driss engelli bakımı konusunda tecrübesiz olsa da Philippe ile çok iyi bir arkadaşlık kurarlar. Philippe, Driss sayesinde sıradan hayatından kurtulur ve eğlenceli bir şekilde vakit geçirmeye başlar. İkili arasında ki dostluk da herkes için görülmeye değerdir.

Film Yorumu: 


Gelelim film ile ilgili yorumlarıma. Maalesef rahatsızım ve yazıyı zor şartlar altında yazıyorum. Bu yüzden yorumlarımı biraz kısa tutacağım. Kafama silah dayamışlar gibi oldu ama idare edin artık :D 
Filmin insanı içine çeken aşırı samimi ve sıcak bir yanı vardı. Ben izlemeye başladığım ilk andan itibaren gözümü ekrandan hiç ayırmadım ve hiç sıkılma belirtisi göstermedim. (İtiraf ediyorum bu durum bende nadiren yaşanır. Çünkü istediğim filmi bulamazsam çabuk sıkılırım) Filmin gerçek bir hikayeye dayanması izlerken daha çok etkilenmeme neden oldu. Bazı izleyenler filmi engelliler ile dalga geçtiği yönünde eleştirmişler. Açıkçası ben filmde öyle bir izlenime kapılmadım. Aksine izledikten sonra onlara daha fazla değer vermemiz gerektiğini hissettim. Mesela acıma dolu bakışlar ile bakmak yerine onlarında bizlerden biri olduğunu ve hak ettikleri değeri göstermemiz gerektiğini unutmamak gerekiyor. Filmde Driss karakterinin hayat dolu olması, yaptığı saçma şakalar ve arkadaşlığı çok hoşuma gitti.  Özelikle filmde dramı, komediyi tam tadında işlemelerine bayıldım. Gülümserken düşündüren ve hüzünlü bir sahnede bile gülümseten bir film ortaya çıkarmışlar. Çok da iyi olmuş. Oyuncu seçimleri ve oyuncuların performansları bence ayakta alkışlanacak kadar iyiydi. Özellikle filmi çeşitli müziklerle süslemeleri çok hoşuma gitti hatta Driss'in dans performansına bayıldım. Bence izlemeyen herkesin, izlemesi gereken bir film. Ben film izleme serüvenine yeni katıldığım için biraz geç kalmış olabilirim ama olsun sonunda izlemiş olmak bile büyük bir keyifti.

Uzun bir film listesi hazırladım, hepsini tek tek izlemek istiyorum. Sizlerde bana yeni filmler önerirseniz çok sevinirim :) 

Sevgiyle Kalın ❤




17 yorum:

  1. Yorumunuza göre izlemeliyim not aldım tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Bu film aklımda bir köşede buluna dursun bir tane tavsiye verebilirim. Ben genelde bilim-kurgu , fantastik film hastasıyımdır. Yeni çıkanlardan bir tane söyleyim size; Ölümcül Makineler (Mortal Engines) 2018 bilim-kurgu filmlerinden ve beni etki altında bırakan filmlerden birisi. En son avatar da böyle olmuştum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslıyım çünkü bu aralar film izleme maratonuna fantastik filmlerden devam ediyorum ve bilim kurgu filmleri listemde pek yoktu. Bu öneri benim için çok güzel oldu teşekkür ederim. :) En kısa zamanda izlemeye çalışacağım :))

      Sil
  3. severek izlediğim bir filmdi bu....

    YanıtlaSil
  4. izlediğim zaman bayağı etkinlenmiştim hatta ne kadar saçma şeyleri kendime dert ettiğim için kızmıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet beni de çok etkiledi. Dediğiniz gibi çok küçük şeyleri dert ediyoruz. Sahip olduklarımızı gözden geçirmemiz ve daha çok şükretmemiz gerekiyor.

      Sil
  5. Bu filmi, Başrollerinde Aras Bulut İynemli , Gürkan Uygun ve Aslı Enver'in oynadığı Tamam Mıyız? filmine çok benzettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ben o filmi daha izlemedim ama çok merak ediyordum. Hatırlattınız iyi oldu hemen listeme ekleyip, en kısa zamanda izlemeye çalışacağım :)

      Sil
  6. Film, kitap önerileriyle dolu blogları seviyorum :)
    Ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
  7. Dram ve komediyi harmanlayan yapımları severim listeme bende aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledikten sonra yorumlarınızı bekliyoruz o zaman :)

      Sil
  8. Çok güzel ve duygusal bir filme benziyor tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bende duygusal olacağını düşünmüştüm filmin ama duygusallık kavramından biraz uzak :) Eğlenceli ve anlamlı bir film :)

      Sil