22 Mayıs 2019 Çarşamba

SUSAN DENNARD - DOĞRULUK CADISI / KİTAP YORUMU

Herkese merhaba ❤



TANITIM 

Üç büyük imparatorluğun hüküm sürdüğü bir kıtada cadılık yeteneğine doğuştan sahip olanlar, bunun kendilerini diğerlerinden farklı kıldığını gayet iyi bilirler.
Ancak bu topraklarda büyüler kadar sorunlar da çeşitli ve fazladır.

 Doğruyu yalandan ayırt edebilen nadir bir güce sahip Safiya; lonca efendilerinden imparatorlara, hükümdarlık hayalleri kuran eski savaş kahramanı komutanlardan paralı askerlik yapan Kan cadılarına kadar pek çok düşmandan kendini korumak ve gizlemek zorundadır. İnsanların duygularını ve bağlarını görebilme yeteneğine sahip Iseult ise, kavmini terk etmiş olmasından dolayı bir hedef haline gelmiştir.

Safiya ve Iseult boyun eğmek zorunda oldukları yazgıya göre değil, kendi tercihleri ile çizdikleri bir yolda hayatlarını yaşamak istemektedir. Fakat yaklaşmakta olan savaşın gölgesi, iki cadının özgür yaşama hayallerinin üzerine  kara bir bulut gibi çöker. 


YORUM 

Kitabı okuoku sitesinden çok indirimli bir fiyata almıştım. 496 sayfa ve ciltli bir kitap olmasına rağmen 7.50 TL gibi bir fiyata aldığımı hatırlıyorum. İçinde cadı olan kitapları veya dizileri oldum olası sevmişimdir. Her ne kadar sevsem de cadılık bilgim Vampir Diaries dizisindeki Bonnie Bennetin, "phasmatos İncendia" cümlesinden ibaret olduğu için beklentimi orta düzeyde tutmaya karar verdim. Peki beklentimi karşıladı mı? Evet fazlasıyla karşıladı. Açıkçası kitabın ilk 100 sayfasını okurken biraz zorlandım ve kafam karıştı. Çünkü ilk başlarda yazar çok fazla cadıdan bahsetmiş. Doğruluk cadısından tutunda bağ cadısı, ateş cadısı, ses cadısı, rüzgar cadısı, kan cadısı derken beynim allak bullak oldu. (Okurken sizinde oldu eminim :D) 
Ancak okudukça karakterleri daha iyi tanımaya ve olayları daha iyi kavramaya başladım. O zaman kitap daha akıcı geldi ve okunması kolaylaştı. Gerçekten özgün ve farklı konuya sahip bir fantastik roman okuduğumu düşünüyorum. Kitabın içerisinde aşk, macera, gizem hepsinden bir doz vardı ancak arkadaşlık ön plandaydı. Bu benim çok hoşuma gitti.
Genel olarak beğendiğim ve okurken keyif aldığım bir kitap oldu. Karakterlerin birbirleri ile olan uyumu, arkadaşlık bağının bu kadar güzel işlenmesi, farklı bir konuya sahip olması ve akıcılığı kitabın en çok sevdiğim yönleri oldu. Yazım yanlışları ve kelime hataları da vardı ancak beni pek rahatsız etmedi. Kitabın sonundan anladığım kadarıyla devamı var. Iseult ve Safiya'nın macerasını merak ettiğim için bulursam mutlaka diğer kitapları da alacağım. Sizde denk gelirseniz bu kitaba bir şans verebilirsiniz. Şimdiden keyifli okumalar ^^ 

Sevgiyle kalın ❤





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder