22 Temmuz 2019 Pazartesi

UYUMSUZ - DİVERGENT/ FİLM YORUMU

Herkese Merhaba ❤


ÖZET 
Geçen hafta çok güzel bir film izledim ve arayı fazla uzatmadan hemen yorumunu girmek istiyorum. 
kısaca filmin konusundan bahsedeyim. İnsanların içinde bulundukları toplum beş farklı bölgeye ayrılmıştır. Her bölge alanlarında kendi üzerine düşen çalışmaları yapmaktadır. 16 yaşına gelen insanlar bulundukları bölgede kalıp kalmayacaklarına karar verirler. Uyumsuzlar dışında herkesin toplumda bir yeri vardır. ancak uyumsuzlar hiç bir bölgeye uyum sağlayamayacakları ve tehdit oluşturacakları gerekçesi ile yakalanıp, öldürülmeye mahkum edilirler. Tris bir uyumsuzdur. 16 yaşına geldiği zaman kendisinden bir seçim yapması istenir ve Tris uyumsuz olduğunu bilmesine rağmen uyum sağlayabileceğini düşündüğü bir bölgeye geçiş yapar. Ancak işler sandığı gibi gitmez. Seçtiği bölgede tüm gözler üzerindedir. Bir yandan kimliği gizlemeye çalışırken, bir yandan da hayatta kalma mücadelesi verir. 


Konusundan da anlayacağınız gibi filmimiz bir distopya filmi. Distopya kitaplarını okumayı çok seviyorum ancak film izlemeye ayıracak zamanım fazla olmuyor. Bu filmi de bir arkadaşımın önerisi sayesinde izlemiştim. Filmin konusu, işleyişi ve oyunculuklar son derece başarılıydı.Özellikle ana karakterlerin oyunculuğunu çok beğendim. Film boyunca Allah'ım dört gibi bir adam nasip et diye dua etmiştim. O derece sevdim bu çocuğu :D


Bakınız sevilmeyecek gibi mi?  Neyse konudan uzaklaşmadan önce film ile ilgili sevdiğim ve sevmediğim şeylerden bahsedeyim. Aslında filmi genel olarak çok beğendim. Güçlüler tarafından kullanılan insanlar, kurmaya çalıştıkları yeni bir toplum düzeni ve güç gösterisi konulu şeyleri  seviyorum. Bu filmde  kullanılan teknolojiyi sevdim. İnsanların teste girip hangi bölgeye ait olduklarının belirlendiği ve korkuları ile yüzleştikleri küçük ama işlevi büyük makinelerden söz ediyorum. İnsanların korkuları ile yüzleştikleri çaresizlik içinde çıkar yol aradıkları bölümler izleyiciye çok iyi yansıtılmış.


Sanırım en sevdiğim sahnelerden birisi de bu bölümdü. 



Grupların 5 bölümden oluştuğunu yukarıda belirtmiştim. Eğer çeviri kurbanı olmadıysam bu gruplar: Bilgelik, Fedakarlık, Dürüstlük, Dostluk ve Cesurluk'tan oluşuyor. Tris ise kendisine en uygun olan grubu seçiyor. Spoiler vermemek için grubu söylemek istemiyorum ama zaten paylaştığım giflerden siz hangi grubu seçtiğini anlamışsınızdır. Yine de anlamamışsınız gibi devam ediyorum :D Seçtiği grupta kalmak ve atılmamak için elinden geleni yapmak zorundadır. Çünkü bir gruptan atılmakta en az uyumsuz olmak kadar kötüdür. Çünkü  uyumsuzlar gibi onlarda toplumda yer edinemezler. Tek fark öldürülmemeleri olabilir.


Filmin sonunu da en az kendisi kadar sevdiğimi söyleyebilirim. Tabi bazı fedakarlıklar ve kayıplar oldu ama onlar bile filmde çok güzel işlenmiş. Boş zamanlarında izleyecek film arayanlar, bu tarz filmlere ilgi duyanlar, kısacası herkes bu filmi mutlaka izlesin ^^

Sevgiyle Kalın ❤




4 yorum:

  1. Distopya türüne bayılırım. Bu türe örnek kitaplardan Orwell'in 1984 kitabı benim için efsanedir. Bu filmde ilgimi çekti muhtemelen akşama izlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde okumak istediğim bir kitap ama bir türlü fırsat bulup alamadım :( Umarım beğenmişsindir filmi :)

      Sil