15 Ağustos 2018 Çarşamba

AYŞE KULİN | BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ - BİR YOKMUŞ BİR VARMIŞ KİTAP YORUMU

Bu sıralarda sitede bolca kitap yorumları göreceksiniz. Çünkü uzun zamandır yeni bir ürün almak yerine, kitap alıp okuyorum. Hatta zaman buldukça film ve yeni dizilerde izliyorum. Sitede belirli bir plan yapamadığım için şimdilik bu şekilde devam edelim. İlerde belki bir düzen buluruz.Bu düzen içinde Kpss sürecinin geçmesi lazım :(
Neyse lafı çok uzatmadan sizinle geçen gün okuduğum bir kitabı paylaşmak istiyorum.
Bu ay okuyan kadınlar kulübü ile #heraybiryazarbirkitap etkinliğinde Ayşe Kulin kitapları okunuyordu. Bende hiç durur muyum hemen etkinliğe katıldım. Açıkçası bu kitap ile ilgili biraz vicdan yapıyordum. Çünkü kitabı okumaya başladıktan kısa bir süre sonra kaybettim. Kitap benimle ilk önce Antalya'ya geldi daha sonra Çankırı'ya geldi ve en son Ankara'da valizin bir köşesine sıkışmış bir şekilde buldum. Kitabı bulur bulmaz da etkinliğe katıldım.

Kitap Yorumum:




Ayşe Kulin'in bu kitabı 2 kısımdan oluşuyor.(Ne yazık ki diğer kısmının resmini çekmeyi unutmuşum) Bir kısmında bir varmış bir yokmuş hikayelerinin yer aldığı gerçek yaşamdan alınmış hikayeler, diğer kısmı ise bir yokmuş bir varmış hikayelerinin olduğu kurgu hikayeler yer alıyor. Ancak yazar öyle ustaca bir iş yapmış ki kurgu hikayeleri okurken acaba gerçek yani yaşanmış bir hikaye olabilir mi diye sorguluyorsunuz. Sanırım Ayşe Kulin burada hangi hikayelerin gerçek olduğunu, hangilerinin kurgu olduğunun ayrımını size yaptırıyor. Hikayelerin konuları çok güzel. Hepsinin kendine özgü, etkileyici bir yanı var. Benim en çok hoşuma giden olay hikayelerin birbirleri ile olan garip bağlantısı oldu. Okuduğunuz ilk sayfalarda arada ki bağı anlamıyorsunuz ama okumaya devam ettikçe aradaki bağı fark ediyorsunuz. Ben bu bağı her fark ettiğimde sanki daha önceden tanıdığım birisi ile tekrar karşılaşmışım gibi bir yakınlık hissi duydum. Bu his benim çok hoşuma gitti. Kitabın kurgu bölümünde hayalleri olan Güllü, töreye kurban giden Seher diğer kısımda ise Aylin ve Rabia'nın öyküsü beni çok etkiledi. Bu kitap benim için hayattan derin izler taşıyan ve zaman zaman bu izlerin canımı yaktığı bir kitap oldu. .Kimi hikayelerde kaçıp kurtulan karakterler için sevindim, kiminde bile bile ölüme gidenler için ağladım.Genel olarak kitabı çok beğenerek okudum. Okumayanlara kesin tavsiye ediyorum. Umarım okuma şansı bulursunuz.
Kitap veya yazar ile ilgili konuşmak için yorumlarda buluşalımm :))

Sevgiyle Kalın ❤



























6 yorum:

  1. Kitabı henüz okumadım, ilk fırsatta listeme alıp okuyacağım. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bir varmış bir yokmuş ve bir yokmuş bir varmış..ilgi çekici geliyor kulağa ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kitabın ismini okuyunca çok ilginç bulmuştum. Hikayeler de bir o kadar ilgimi çekti :)

      Sil
  3. Ayse Kulin i cok severim bu kitabini okumadim hemen listeye alayim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde sevdiğim yazarlardan birisi :) Bu kitabını da çok beğenerek okudum 😊

      Sil