14 Kasım 2018 Çarşamba

SIMON KERNICK | 3:01 - KİTAP YORUMU

Merhaba sevgili blog ailem ❤

Bugün size geçen aylarda okuduğum bir kitaptan bahsedeceğim. Simon Kernick'in ilk kitabı ile polisiye kitaplarına merak sardığım yıllarda karşılaşmıştım. Kitabının adı son 10 saniyeydi. Açıkçası o zamanlarda kitabı çok sürükleyici ve güzel bulmuştum. Ancak zamanla çok fazla polisiye türünde kitap okuduğunuzda,okuduğunuz her kitabı beğendiğiniz bir başka kitapla kıyaslıyorsunuz. Bu durum benim için avantaj mı yoksa dezavantaj mı çözemedim.(Bu ne anlatıyor acaba dediğinizi duyar gibiyim :D) Çok uzatmadan kitabın konusuna kısaca değinelim daha sonra bol bol benim yorumlarımı okuyacaksınız. (Bu bir emir cümlesi değildir. :D)

SİMON KERNICK | 3:01

Seni istiyorlar ve seni ölü istiyorlar.

Simon Kernick  3:01 - Konusu:

Tom Meron 3:01'de hayatını tamamen değiştirecek bir telefon alır. Arayan en yakın arkadaşı Jack Calleydir. Peşinde birileri olan Jack yardım istemek için arkadaşını arar ancak yardım isteyemeden peşinde olan kişiler tarafından yakalanır. Tom'un karısı ve 2 çocuğu ile birlikte yaşadıkları evin adresini verir ve öldürülür. Tom olanların farkına vardıktan sonra çocukları güvenli bir yere, anneannelerine teslim eder ve karısını bulmak için çalıştığı üniversiteye gider. Ancak karısını bulamaz. Karısını ararken karıştığı bir cinayet sonucunda olaylar daha da kötüye gitmeye başlar. Polisler tarafından göz altına alınır. En yakın arkadaşının öldürülmesi ve karısının kayıp olmasından dolayı duyduğu endişeye artık katil olarak yargılanma endişesi de eklenmiştir. Tom Meron'un hayatı 3:01 de aldığı o telefondan sonra tamamen değişir ve gerçekler acı bir şekilde ortaya çıkar. 


SİMON KERNICK | 3:01


Bu kitabı okumaya başlamamın temel sebebi arka kapağındaki yazı olmuştu. Bu şekilde beni kendine çeken ve okumam için psikolojik baskı yapan kapak yazılarına dayanamıyorum :D 
Tabi okumaya başlamamın diğer bir etkisi de yazarın daha önceden bir kitabını okuyup, beğenmiş olmamdı. Bu kitabı çok önceki yıllarda, polisiye kitapları ile yeni tanıştığım dönemlerde okusaydım çok beğenirdim. Anlatımı ve akıcılığı çok iyi bir kitap. Ancak bu kitapta eksik bir şeyler var. O da bir polisiye kitabında olması gereken gizem bu kitapta yoktu. Olaylar çok çabuk gelişti. Hemen olsun ve bitsin gibi bir havası vardı. Ben okuduğum bir polisiye kitabında karakterin gizemli halini, olayları tahmin ettiğimi düşünürken ters köşe yapılmasını ve aklımdaki soru işaretlerinin çarpıcı bir şekilde giderilmesini severim. (Ben neymişim be :D) Bu kitap ne yazık ki aklımda soru işaretleri bıraktı.

SİMON KERNICK | 3:01


Dikkat bu kısımdan sonrası spoiler içerir ! 

Kitabın en sevmediğim bölümü Tom Merona ve eşi Katty'e yardım eden gizli polisin bir anda ortadan kaybolması oldu. O polisten daha çok bahsedilmesini isterdim. Ayrıca kitabın ilk başları en azından Tom karısını buluncaya kadar gayet güzel ilerliyordu ama Katty karakterine sinir olduğum için mi bilmiyorum onu bulduktan sonra biraz daha zor ilerledi. Hatta kitabın sonlarına doğru "Biri şu kadını vursun" diye içimden geçirdiğimi hatırlıyorum. O derece sinir olmuştum :D
Dedektif karakterini sevdim ama daha iyilerini de görmüştüm. (ehehe böyle söyleyince çok havalı oluyor.) Kitaptaki cinayetlerin birbiri olan bağlantılarını daha iyi bir şekilde işlemelerini isterdim. Son olarak öldürülen Jack ve Tom Mero'nun karısının sevgili olacağını düşünmemiştim. O durum beni biraz şaşırttı kabul ediyorum. 

Kitap genel olarak fena değildi. Eksikleri var ama hiç okunmayacak türden bir kitapta kesinlikle değil. O yüzden bir şans verebilirsiniz. 

Benim bu kitap hakkındaki düşüncelerim bu şekilde. Siz bu kitap hakkında ne düşünüyorsunuz? Benimle paylaşırsanız sevinirim.

Sevgiyle Kalın ❤








6 yorum:

  1. Heyecanli bir kitaba benziyor 😊

    YanıtlaSil
  2. Spoiler kısmını okumasa mıydık :)) Güzel bir kitaba benziyor. Tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha :)) Sağlık olsun artık okuduysanız da :) Yorumunuz için ben teşekkür ederim 😊

      Sil
  3. Bu kitabın devamı varmı? bence hikaye yarım kaldı. Daniels elindeki dizüstü ve kasetlerle ne yaptı(yapacak). Ayrıca Kathy(tom un karısı) bence kasetleri ve Dizüstünü incelemiş ve kopyalarını çıkarmış olmalı.

    Bu yüzden kitabın devamı olmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarımda bahsettiğim gibi kitap bende de çok fazla soru işaret bıraktı. İlk sayfalar çok iyi ilerlemesine rağmen bir yere geldikten sonra olaylar eksik kalmaya başladı. Araştırmalarıma göre kitabın 2.si yok ve çoğu okuyucu bu eksiklikten ve tamamlanmayan boşluklardan dolayı kitabı yeterli bulmamışlar. Devamı olsa da hevesim gittiği için okumazdım galiba :D

      Sil