15 Ocak 2019 Salı

SARAH DALTON - LEKELİLER SERİSİ / KİTAP YORUMU

Herkese Merhaba ❤

Geçtiğimiz ay kendime okumak için toplamda 7 adet kitap belirlemiştim. Tamamını okuma şansım olmadı ama 5 tanesini falan okuyup, bookstagram hesabımda yorumlamıştım. Okuduğum kitaplardan seri olanı Sarah Dalton adında bir yazara ait. Yazarın daha önce herhangi bir kitabını okumadığım için bu seriye biraz ön yargılı yaklaşmıştım ama hiç korktuğum gibi olmadı.



Sarah Dalton Lekeliler - Kitap Konusu: 

Genetik Geliştirme Bakanlığına İngiltere de kusursuz genlerden oluşan bir dünya kurmayı amaçlar. Ancak bu genler arasında genlerin kusurlu olduğu Lekeliler de vardır. Mina Hart da bu Lekelilerden biridir. Lekeli olmak bir kişinin eğitim hakkı, normal bir yaşam sürme hakkı ve aile kurma gibi en temel haklarını elinden alır. Lekeli olmasının yanında özel bir güce sahip olan Mina'nın hayatı okulunun ilk gününde Angela ile tanışmasından sonra tamamen değişir. İşin içine Angela'nın üvey kardeşi Daniel ve Kusursuz klon Sebestian da karışınca her şey birbirine girer ve kendilerini aşk ve macera dolu bir yolculuğun ortasında bulurlar.

Sarah Dalton Lekeliler - Kitap Yorumu: 

Bookstagram ailesine katıldığımdan beri farklı tarzlarda kitaplar okuyorum. Eskiden çok fazla polisiye ve fantastik türünde kitaplar okurdum. Bu sıralarda hepsinden okumaya çalışsam da fantastik türüne biraz daha ağırlık verdim. Özellikle distopik kitaplar okumaya bayılıyorum. Bu kitapta tam olarak bahsettiğim türde bir kitap. Distopik kitabı kısaca şöyle özetleyim. Ütopya kavramının tam tersi. Ütopya demek hayal edilen her şeyin güzel olduğu bir şekilde kurgulanmış toplumları ifade etmek için kullanılır. Distopya ise bu kavramın tam tersi olarak kötü, baskıcı ve insanların mutsuz olduğu bir toplumu ifade eder. Bu tür toplumlarda insanlar baskılara boyun eğmektedir.



Bu kitapta da Genetik Geliştirme Bakanlığı kendisine özgü genleri kusursuz olan bir toplum oluşturmaya çalışıyor. Hamile kalmanın yasak olduğu ve bebeğinizin her türlü özelliğini seçebildiğiniz bir sistem düşünün. Bakanlığa istediğiniz bilgileri vermeniz yeterli. Uzun boylu, beyaz tenli, müzikte yetenekli, güzel ve biraz esprili tarzında seçimler yapılarak dünyaya gelmiş çocuklar Bakanlık tarafından gelişmiş olarak adlandırılıyor. Mina gibi doğal üreme ile doğan çocuklar ise genleri işe yaramaz, yok edilmesi gereken ve toplumun düzenini bozan Lekeliler olarak adlandırılıyor.
Kitabın ilk serisinde yazar ilk önce bu mantığı kavramamızı istemiş. Mina ve arkadaşlarının bu düzen karşısında nasıl ezildikleri, bu düzene nasıl karşı çıktıkları ve başlarından ne gibi olaylar geçtiğini çok yaratıcı bir şekilde işlemiş. Kitabın konusu okuduğum diğer kitaplardan farklı ve çok akıcı olduğu için çok sevdim. Kitapta beni rahatsız eden hiç bir karakter yoktu. Aksine hepsinin yaşadığı olaylar ve hissettikleri bana çok güzel yansıdı.  Mina ve Daniel'in özel güçlerinin olması da kitaba ayrı bir hava katmış. Mina'nın eşyaları hareket ettirme ve Daniel'in geleceği görme gücü güzel bir şekilde işlenmişti. Kitabın ilk serisi olduğu için bu güçler üzerinde fazla durulmamış ama 2. kitabında yazar fazlaca yer vermiş.

Fantastik ve distopik kitapları seviyorsanız bu kitaba mutlaka bakmalısınız. Çünkü bu kitabın keşfedilmemiş bir seri kitabı olduğunu düşünüyorum ve bence gerçekten okunmayı hak ediyor.

Seri Sıralaması:
Lekeliler 
Kayıplar 
Özgürler

Siz bu aralar ne okuyorsunuz ? Önerilerinizi bekliyorum. ^^

Sevgiyle Kalın ❤





9 yorum:

  1. teşekkürler liste için bir de daha çok okuyabilsem çok yararlı olcakda bende çok okumayanlardanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef zaman her şey için yeterli olmuyor. Bende okumak için kendi kendime zaman bulmaya çalışıyorum :)

      Sil
  2. Hedefine ulaşamama sevindim.Kitap listesini not aldim

    YanıtlaSil
  3. En güzel kitap yorumu şekli kısa ve öz :) Bol bol okumaların olsun kuzucum :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bazen çok uzattığım oluyor ama genelde kısa tutmaya çalışıyorum :D Çok teşekkür ederimm ❤ :))

      Sil
  4. Liste harika olmuş. Hedefine ulaşmış olman çok güzel.

    YanıtlaSil