15 Ağustos 2019 Perşembe

MARİE LU - WARCROSS BİR SANAL GERÇEKLİK OYUNU / KİTAP YORUMU

Herkese Merhaba ❤

Umarım çok güzel bir bayram geçirmişsinizdir. Ben ilk 2 günü biraz yoğun geçirdim ama bayramın son 2 gününü tamamen kendime ayırdım. Bol bol film izledim, kitap okudum ve yeni bilgiler öğrendim. Şimdi de sizinle son zamanlarda okuyup bitirdiğim bir serinin, ilk kitabını paylaşacağım.


TANITIM 
On yıl önce başlayan bu tutku artık bazıları için gerçekten kaçmak için bir seçenek, bazıları içinse kâr etmek için bir kaynak haline gelmişti. İki yakasını bir araya getirmek için çabalayıp duran Emika Chen  bir ödül avcısı olarak çalışıyor, yasadışı olarak bahis oynayan Warcross oyuncularının peşine düşüyordu. Ancak ödül avcılığı kolay bir  iş değildi, rekabet fazlaydı ve ayakta kalmak giderek zorlaşıyordu. Kolay para kazanabilmek için Emika bir risk alarak Warcross Şampiyonası'nın açılış oyununu hacklemiş, bir glitch ile oyuna sızarak istemeden de olsa kendisini oyunun ortasında bulmuş ve bir gecede herkesin konuştuğu kişi haline gelmişti. 
Tutuklanacağına neredeyse emin olan Emika, oyunun yaratıcısı, genç milyarder Hideo Tanaka'dan bir çağrı aldığında şaşkına dönmüştü: Üstelik kendisine neredeyse reddedilmesi imkansız bir teklif sunulmuştu. Bu güvenlik sorununu ortaya çıkarabilmek için Hideo'nun bu seneki şampiyonada bir ajana ihtiyacı vardı ve bu iç için Emika'yı istiyordu. Hiç vakit kaybetmeden Tokyo'ya götürülen Emika, kendisini her zaman hayalini kurduğu geleceğin içinde bulmuştu. Faka  kısa süre içinde Warcross evreninin düşündüğünden çok daha tehlikeli olduğunu anlayacaktı. 


YORUM
Kitabı bitirir bitirmez hemen blog da yazısını yazmalıyım dedim ama şu an aklıma yazacak hiçbir şey gelmiyor. Sanırım ilk olarak Marie Lu'nun zekasını ve hayal gücünü övebilirim. Kitabın içeriği okuduğum hiçbir kitaba benzemiyor. Bambaşka bir kurgusu ve olay örgüsü var. Warcross sanal dünyası insanı içine öyle bir çekiyor ki hiç bitmesin istiyorsunuz. Özellikle Warcross oyunlarının  hepsine bayıldım. 
Kafa karışıklığı olmaması için kısaca anlatmaya çalışacağım. Ancak ne kadar sade cümlelerle anlatırsam anlatayım kafanız mutlaka karışacak. Bir sanal dünya düşünün,insanların gözlükler ve lensler ile bağlanabildiği bir oyun ortamı hayal edin. Dışarıda ne iş yaparsanız yapın veya nasıl bir insan olursanız olun oyunun içine girdiğiniz zaman seviyesini yükseltebilirsiniz. Bu oyunda kendi tasarımınızı en baştan yapmaya başlıyorsunuz. Bu oyun ortamı sizin bildiğiniz gibi pubg tarzı bir şey değil :D Yani bu oyunlarda sizin silahınız gücünüz, hızınız ve kesinlikle zekanız oluyor. Oyun kurucu Hideo küçük bir yaşta kodların içine gömülüp böyle bir sanal dünya yaratıyor. Bu dünyanın oyuncuları da yine Warcross seçmeleri ile yapılıyor. Oyun gruplar halinde oynanan bir oyun ve amacı karşı takımın cevherini ele geçirerek oyunu kazanmak. Buraya kadar sanırım her şey anlaşıldı. Yani öyle umut ediyorum :D


Kitaptaki asıl kızımız Emika Chen çok zor yollardan geçmiş ve berbat yaşam şartları içerisinde hayata devam etmeye çalışıyor. Evden kovulmamak için ve borçlarını ödeyebilmek için ödül avcısı olarak  çalışıyor. Hiçbiri sonuç vermediğinde ise son çare olarak Warcross oyununu hackleyip, oyunun içine sızıyor. Buradan sonra işler daha da karmaşık bir hal almaya başlıyor.
Kitabın tamamını soluk soluğa okudum. Her oyunda tempo  biraz daha yükseldi ve heyecan artmaya başladı. Kitabın içerisindeki betimlemeler, karakterler kısacası sanal dünya çok başarılıydı. Okurken Tokyo sokaklarını çok net bir şekilde hayal edebildim. Anka Süvarileri takımını çok sevdim. Hideo ve Emika arasındaki çekim ve uyumu da çok sevdim ama bir tık daha yoğun bir şeyler olabilirdi. Kitabın bir bilim kurgu kitabı olması sizi korkutmasın. Belki çok fazla bilimsel terim vardır okuması zor olabilir diye düşünebilirsiniz. Ancak yazarımız hakkını sadelikten yana kullanmış. Yani yazılım ile ilgili veya diğer konularda herkesin anlayabileceği kelimeler kullanılmış. Genel olarak çok sevdiğim ve çok kısa bir sürede bitirdiğim bir kitap oldu. Serinin 2. kitabını da bitirdim ama onun yorumunu birkaç gün sonra girmeyi düşünüyorum. Özellikle bilim kurgu, distopya, fantastik bu tarz kitapları okumayı sevenler bu kitaba bayılacaklar.

Siz bu yazarın daha önce bir kitabını okumuş muydunuz? Hadi yorumlarda buluşalım.

Sevgiyle Kalın ❤






3 yorum:

  1. Değişik bir kitap. Okur muyum bilemedim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçerik olarak çok güzel bir kitap :) Okumanızı tavsiye ederim ^^

      Sil
  2. Oldukça şık ve dolu bir blogunuz var. Sizi yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizi de beklerim,sağlıcakla kalın.
    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil