7 Ekim 2021 Perşembe

CANAN TAN - PEMBE VE YUSUF KİTAP YORUMU

 Herkese Merhaba ❤

Bu aralar ne kitap okuyabiliyorum ne de doğru dürüst kitap yorumu paylaşabiliyorum. Artık bazı şeyleri çok yoğunum diyerek kurtaramayacağımı fark ettim. Sanırım bazen hiçbir şey yapmak için enerjim olmuyor. Bu yazıyı yazarken bile hastayım ama kendi kendime vaktim varken neden bir kitap yorumu paylaşmıyorum dedim ve işte buradayım. Bugünü dinlenme ve blog sitem ile uğraşma günü ilan ettim. Hazır böyle bir karar vermişken sizi  bol bol kitap ve film yorumlarına boğmayı düşünüyorum. Mağlum çok az paylaşım yapıyorum. En azından o açığı kapatmalıyım. 

MAVİNİN HER BİR TONU

Törenin kara gölgesi renklerin üzerine çökerken, içlerinde en gariban gördüğü "pembe'ye" vernişti önceliği. Soluğu kesildi "pembe"nin, beti benzi attı. Güzelim rengini yitiriverdi. Varlığını sürdürmekle yok olmak arasındaki ince çizgide asılı kaldı.Tıpkı yaşamın içindeki diğer PEMBE'ler gibi...

Bugünün şanslı kitabı Canan Tan'ın kaleminden Pembe ve Yusuf olsun. Son zamanlarda kitap okuyamıyorum dedim ama bu sizinle paylaşacağım kitap yorumlarımın olmadığı anlamına gelmez. Paylaşamadığım o kadar çok yorum var ki hangisini ne zaman paylaşacağımı bilmiyorum.

Kısaca kitabımızın konusundan bahsedeyim.

Keder adını dedesinin öldüğü gün, doğduğu için almıştır. Babası aileye keder getirdiğini düşündüğü ve tabiki erkek olarak doğmayıp bir kız olduğu için bu ismi uygun görmüştür. KEDER.

Çocuk yaşta kendisinden yaşça büyük İsmail ile evlendirilmiş, gittiği evin küçük gelini, kayınbabasına göre küçümen gelini olmuştur. Dayak, eziyet, hakaret hepsini görmüş hiçbirine ses çıkarmamıştır. Çünkü Keder ses çıkarmaya hakkı olmadığını, ses çıkaranın sesini bir güzel kestiklerini bilir. Kederin zorlu yaşam mücadelesi arasında, doğan ve bu mücadelen nasibini alan ikiçocuk,güzeller güzeli Pembe ve ablasını annesi yerine koyan Yusuf...
Pembe güzelliği ile dikkat çeken bir kızdır ama kaderi kendisi gibi güzel olmaz. İki kardeş büyük bir zorluk ve çaresizlik ile sınanır.

Bu tarz kitaplar okumayı çok seviyorum. Hayatın içinden bir şeyler paylaştığı ve okudukça gerçekliğini bildiğim için daha çok etkilenmemi sağlıyor. Canan TAN'ın kaleminden olunca da okuması daha keyifli oluyor. Kitap son derece akıcı ve acıklıydı. Okurken bazı yerlerde boğazım düğüm düğüm oldu. Kederin hikayesi beni çok derinden etkiledi. İsterdim ki kitap Kederin hikayesi ile başladı yine onun hikayesi ile bitsin. Çünkü okurken beni memnun etmeyen birkaç şey vardı. Kitabın yarısına kadar  adını nerden aldığını anlayamadım. Çünkü Pembe karakteri ile çok geç tanıştık. Tabi Yusuf ile de Pembeden sonra tanıştık. Neredeyse kitabın sonlarına doğru bu iki karakteri tanıyabildim. Böyle oluncada mükemmel giden bir kitabın sonları resmen zorlama bir hikayeye dönüştü. Açıkçası bu beni biraz rahatsız etti. Pembe ve Yusuf karakterine daha fazla yer verilmesini, onları daha iyi tanımayı isterdim. Bu olumsuzluk dışında kitabın konusunu, akıcılığını ve karakterlerini çok sevdim. Özellikle yüzü bir türlü gülmeyen Kederi çok sevdim. Genel olarak beğenerek okuduğum bir kitap oldu. Dediğim kısımlar hariç diğer kısımları güzeldi. Bu yüzden okumaya değer olduğunu düşünüyorum. Eğer bir şekilde Pembe ve Yusuf ile yollarınız kesişirse mutlaka okuyun derim. 

Sizin sevdiğiniz Canan TAN kitapları var mı? Varsa yorum kısmına yazarsanız çok sevinirim.

Sevgiyle Kalın 💝



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder