20 Nisan 2018 Cuma

LAUREN KATE - GÖZYAŞI / KİTAP YORUMU

Merhaba sevgili blog ailem ❤

Geçen haftadan beri yeni bir kitap yorumu yazmadığımı fark ettim. Düzene otursun diye her cuma yayımlamaya çalışıyorum ama sınavlar, yoğunluk derken aksayabiliyor.
Hazır okuduğum kitaplarda birikmişken yorumlamaya başlayalım :)
Lauren Kate kitaplarından en son düşüş serisini okumuş ve çok beğenmiştim. Hayal gücü oldukça yüksek bir yazar. Kitapları, eskiden kütüphaneden alıp okuduğum ve maalesef geri vermek zorunda olduğum için elimde düşüş serinin sadece 2 kitabı var. En yakın zamanda seriyi tamamlayıp güzel bir yazı yazacağım ^^
 Bir yazarın yazma tarzını öğrenip, benimsediğiniz zaman diğer kitaplarında da o tarzı arıyorsunuz. İster istemez diğer kitapları ile karşılaştırıyorsunuz.
Bende bu kitaba başladığım zaman, ilk sayfalarda diğer kitaplarında ki akıcılığı aradım ve aynı akıcılığı yakalamam biraz zaman aldı.



Tanıtım Bülteninden:

Tek bir damla gözyaşı dünyanın sonunu getirebilir.
Romeo ve Juliet
Edward ve Bella
Luce ve Daniel
Şimdi sıra Eureka ve Ander'de 

Yürekleri durduran bir romantizm...
Önüne geçilemeyen bir kader...
Tahrip edici bir sır...

Bir daha asla ağlama. Eureka Boudreux'nun annesi kızına yıllar önce bu yasağı koymuştur.Ama Eureka'nın annesi artık hayatta değildir ve genç kız nereye gitse karşısında uzun boylu,soluk tenli Ander'i bulmaktadır. Ander bilmemesi gereken şeyleri bilmekte ve Eureka'ya tehlike altında olduğunu söylemektedir. Aynı zamanda senelerden beri kimsenin yapamadığını yapıp Eureka'yı hıçkıra hıçkıra ağlayacak noktaya getiren tek kişidir.



Kitap hakkındaki yorumlarım: 


Kitabın oldukça sağlam ve değişik bir konusu olmasına rağmen konunun işleyişi biraz sönük kalmış diyebilirim. Karakterlerin kendine has bir havası var. Ben genelde okuduğum kitaplarda ki karakterleri mutlaka benimser ve birine bağlanırım. Başını bir şey gelince hüngür hüngür ağlar, mutlu olduğu bir olay karşısında 32 diş sırıtırım. Böyle değişik bir kitap okuma tarzım var :D 
Ancak bu kitaptaki karakterlere fazla ısınamadım. Bu durumda bence yazarın konuyu işleyiş biçiminden kaynaklandı. Genel olarak konusundan da spoiler vermeden bahsetmeye çalışayım. Eureka annesini bir kazada kaybediyor. Arabaları,yüksek ve şiddetli dalgalar tarafından sürükleniyor ve kurtulan tek kişi Eureka oluyor. Kızın psikolojisi ciddi anlamda bozuluyor ve çeşitli intiharlara kalkışıyor. Her intiharından sonra da mutlaka kurtuluyor. Tabi öldürmeyen Allah öldürmez. Olaylar, Eureka annesinin mirasını aldığında ve aldığı eşyalara bir anlam yüklemeye çalışırken değişmeye başlıyor. Annesi fırtına taşı,aşk kitabı gibi karmaşık eşyalar miras bırakmış. Eureka annesinin kendisinden sakladığı gerçeği öğrenmeye çalışırken başına türlü türlü işler geliyor. Tabi birde kızımızı bir gölge gibi izleyen Ander var. Ander küçük yaştan beri Eureka'nın her hareketini takip eden, ilk başta kızın zaaflarını öğrenerek onu öldürmek isteyen ancak daha sonra aşık olan gizemli ve yakışıklı karakterimiz. Bir gölge gibi her anını takip ediyor ancak Eureka yalnızca Ander istediği zaman onu görebiliyor.
Kitabın genel konusundan çok karışık bir şekilde bahsettikten sonra, en sade haliyle kendi düşüncelerimden bahsedeyim. Bence Ander ve Eureka arasında ki ilişki çok askıda kaldı.Açıkça söylemek gerekirse kitaptaki birçok nokta benim için askıda kaldı diyebilirim. İlk başlar sıkıcıydı ve okumak için kendimi biraz zorlandım. Sonra konunun ilerleyişi ve karakterlerin yavaş yavaş kendi özelliklerini belli etmesi ile tekrar sürükleyici bir hal aldı. Sonuna kadar gayet güzel bir şekilde okudum ancak kitabı bitirdikten sonra "çok iyiydi ya" falanda olmadım. Lauren Kate sevdiğim bir yazar ancak bu kitabı okurken sanki başka bir yazarın kitabını okuyormuş gibi hissettim. Genel olarak okunabilir ve konusu güzel olan bir kitaptı. Eğer denk gelirseniz okuyup okumama kararını size bırakıyorum ^^

Benim Lauren Kate Gözyaşı kitabı hakkındaki düşüncelerim bu şekildeydi. Siz bu yazarın bir kitabını okudunuz mu? Yorumlarda buluşalım ^^

Sevgiyle Kalın ❤









2 yorum:

  1. Bu yazarın bir kitabını okumadım. Konu biraz ilgi çekici gibi görünüyor.Ben Ander'ın niye Eureka'yı öldürmek istediğini merak ettim mesela :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konu gerçekten çok ilgi çekici ama iyi bir şekilde işlendiğini söyleyemem.Yinede güzel bir kitaptı ^^ ❤️

      Sil