3 Ocak 2019 Perşembe

2019 İÇİN BELİRLEDİĞİM HEDEFLER

Merhaba sevgili blog ailem ❤

2019 yılının ilk günlerinde bu yıl kendim için belirlediğim hedeflerimi paylaşmaya karar verdim. Bu sizinle paylaşacağım 2. yeni yıl hedefi olacak. (bknz: 2018 Yılı İçin Belirlediğim Hedefler)

mavinin her bir tonu


Şimdi diyeceksiniz ki geçen yıl belirlediğin hedefleri yaptın mı?  Cevabım üzülerek hayır olacak. En azından tamamını yapamadım. Çünkü bazen elimizde olmayan durumlarla karşı karşıya kalabiliyoruz. Bu yıl çok zor bir dönemden geçtim ve değil kendime zaman ayırmak, günün sonunu zar zor getiriyordum. Ancak sorunlarım çözülür çözülmez, geç kaldım demeden hedeflerim için adımlar atmaya başladım. Belki yolun sonunu göremedim, ancak ortalarına doğru gelebildim ve bu durum benim için yolun başında olmaktan çok daha iyi.
Mesela geçte olsa yeni bir dil öğrenmek için bir dil kursuna yazıldım. Elimden geldiğince fazla kitap okumaya çalıştım. Sağlıklı beslenme ve pilates konusunda pek bir çabam olmadı ama 2 ayda bir seyahat etme işini hayatıma dahil ettim :)
2018 yılının tamamına baktığım zaman hedeflerimin çoğunu gerçekleştirdiğimi görüyorum. Belki istediğim kadar olmadı ama en azından oldu.

mavinin her bir tonu

2019'un sağlıklı, huzurlu, mutluluk dolu bir yıl olmasını ve geçirdiğimiz tüm kötü günlere inat tüm güzellikleri önümüze sermesini diliyorum. Bu yıl kendime daha fazla vakit ayıracağıma ve mutlu olduğum şeyleri yapmaktan vazgeçmeyeceğime dair kendime bir söz verdim. Daha çok okumak, sevdiklerimle daha fazla vakit geçirmek, yeni yerler görmek, yeni insanlarla tanışmak, yeni bir dil öğrenmek bu saydıklarımın hepsi 2019 için yapmak istediğim şeyler. Bunların birer hedefe dönüşmesi için bu isteklerimi ölçülebilir bir hale getirmem gerekiyor.
Örneğin: "Her sabah saat 6 da uyanmak"  Her sabah erken uyanmak istiyorum dediğim zaman bu istek çok kapsamlı oluyor. Böyle  olduğu zaman hedefe odaklanmam ve hayatıma dahil etmem de benim için oldukça zor bir hal alıyor. Ancak bu isteği ölçülebilir bir hedef haline getirdiğim zaman hayatıma dahil edebiliyorum. Geçen sene Barış Özcan'nın zinciri kırma adlı bir videosuna denk gelmiştim. Kendime  "her sabah saat 6 da kalkacağım" diye bir hedef belirledim ve bu planlama sayesinde hedefimi gerçekleştirmekte oldukça başarılı olduğumu gördüm.

Bu şekilde kendime, her gün 20 dakika kitap okumak, her gün 10000 adım atmak, haftada 3 gün blog da yazı paylaşmak, her gün 20 dakika İngilizce çalışmak gibi beni zorlamayacak ancak istikrarlı devam ettiğim zaman bana çok şey katacak hedefler belirledim. 
Özellikle bu yıl Bookstagram hesabımda(bknz:kitapdedektifii) daha fazla vakit geçirmek ve daha fazla paylaşım yapmak istiyorum. Bu yüzden elimden geleni yapacağım. 
Sizde bu yıl kendinizi mutlu etmek ve her güne yeni bir enerji ile başlamak için hedeflerinizi şimdiden belirleyin. "Hiçbir şey sizden ve hayallerinizden önemli değildir. "

Ayrıca Yeni bilgiler öğrenmeyi ve motivasyon konuşmalarını seviyorsanız mutlaka Barış Özcan'ın kanalını ziyaret etmelisiniz. Linki buraya bırakıyorum. 

Umarım bu yıl herkesin gönünden geçirdiği dilekler gerçek olur ^^
Sevgiyle Kalın ❤










19 yorum:

  1. Yolun ortasına gelebilmek yolu yarilamak demektir.Hedefler için çalışmaya değer.Basarilar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum. Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. bende bu sene öyle büyük hedefler koymadım . daha ziyade basitlik istiyorum hayatımda ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım bu sene bende hayatımda sadelik istiyorum :)

      Sil
  3. Hedef koy ki amacın olsun. Olduğu kadar olsun ama olsun. Umarım tüm hepsini gerçekleştirirsin canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru :) Umarım, her şey gönlümüzce olsun :)❤

      Sil
  4. Gerçekçi hedefler koymak çok önemli. Bazen hedef koymada ipin ucunu kaçırabiliyoruz. Bence önemli olan yaptığımız işlerde istikrarlı olabilmek, sürekliliği devam ettirebilmek... O yüzden 20 dakika kitap okumak, 20 dakika İngilizce çalışmak oldukça makul hedefler. Hedeflerinizi gerçekleştirmeniz dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız bende bu sene bende gerçekçi hedefler koymaya özen gösterdim. Diğer türlü istikrarlı davranmak zor olabiliyor. Yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Hedeflerinize ulaşacağınız bir sene olsun :)

    YanıtlaSil
  6. umarım bu yıl dileklerine ulaşırsın ulaşamassan bile yerleri güzel şeylerle dolar umarım ki

    YanıtlaSil
  7. Hedef belirlemesek bile aslında kafamız da bir şeyler var .İnşallah hedeflerimize varırız elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım herkesin gönlünden geçenler olur :)

      Sil
  8. Tamamını yapamamış olman başarılı olmadığın anlamına gelmez bence...Bu sene hedeflere daha yakın olursun umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende kendime sürekli öyle diyorum :) Çok teşekkür ederim umarım öyle olur :)

      Sil
  9. Güzel hedefler canim 😊

    YanıtlaSil