7 Ocak 2019 Pazartesi

SABAHATTİN ALİ - KUYUCAKLI YUSUF / KİTAP YORUMU

Herkese Merhaba ❤

2019 yılının ilk kitap önerisi Sabahattin Ali- Kuyucaklı Yusuf kitabı olsun. Yazarın daha önce Kürk Mantolu Madonna kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. Özellikle kullandığı dil ve olayları anlatış biçimi beni çok etkilemişti. Kürk Mantolu Madonna kitabı hakkındaki yorumlarımı okumak için buraya tıklayabilirsiniz. 

MAVİNİN HER BİR TONU

Kuyucaklı Yusuf - Konusu:

Anne ve babasının ölümüne tanık olan Yusuf, küçük yaşta kimsesiz kalır. Yusuf'un bu çaresiz durumuna üzülen Kazanın Kaymakamı Yusuf'u evlat edinir ve kendi ailesi ile birlikte yaşaması için evlerine götürür. Kaymakamın karısı Yusuf'u hiç sevmez, ona sürekli iğneleyici laflarda ve sert davranışlarda bulunur. Yaşanılan tüm zorluklara rağmen vakit bir şekilde geçip gider. Zaman geçtikçe ve Yusuf büyüme başladıkça daha az konuşkan, sert duruşlu ve içine kapanık biri haline gelir. Kimseyi yeterince sevemez, iyi bir iletişim kuramaz ve derdini anlatamaz. Yusuf'u bu hallerinden az da olsa kurtaran Kaymakam'ın kızı Muazzezdir. Yusuf Muazzeze herkesten fazla değer verir ve onunla vakit geçirirken kendini çok daha iyi hisseder. Zaman geçer Yusuf yakışıklı, mert bir yetişkine dönüşür ve o zaman Muazzeze karşı beslediği sevgi, saf bir aşka dönüşür. Ve bu aşk onlara birçok zorluk yaşatır. 

Kuyucaklı Yusuf - Kitap Yorumu:

Bu kitabında Sabahattin Alinin kullandığı dil, diğer kitaba kıyasla daha anlaşılırdı. Konu olarak kitabın başından itibaren kafanızda bir son belirliyorsunuz ve sonunu bir an önce okumak için daha büyük bir merak ile okuyorsunuz. Konu, akıcılık, kullanılan dil ve anlatım bakımından çok başarılı buldum. Özellikle ikili arasında yaşanan saf aşk çok güzel betimlenmişti. Yusuf'un kişilik özellikleri, Muazzezin Yusuf'a beslediği saf aşk ve etraftaki kötü niyetli insanların varlığı o kadar hayatın içinden anlatılmış ki bazen karakterlerin başına bir şey geldiğinde veya üzüldüklerinde istemsizce yüzüm düşüyor. Sanki bir yakınımın canını sıkmışlar gibi hissediyorum. Bence bir kitabı okurken aynı anda yaşıyorsanız, karakterler arasında bir bağ kuruyorsanız ve bittiği zaman boşluğa düşüyorsanız bu yazarın başarısından kaynaklanıyor. Bu kitapta aynen bu duyguları hissettim. 
Ayrıca uzun zaman farklı türden kitaplar okuduktan sonra edebi bir eser okumak da çok güzel oluyor. Kendimi yemek sonrasında tatlı yemiş gibi hissediyorum. :D
Eğer okumadıysanız, bu kitabı mutlaka okumalısınız ^^ 
Sizin için kitaptan birkaç alıntı bırakıp yazımı öyle sonlandırmak istiyorum. 

"Bir zamanlar birbirlerinden ayrılmak,birbirlerini kaybetmek ihtimalinin korkusunu çekmiş olmasalar, belki de birbirleri için ne kadar kıymetli olduklarını hala bilemeyeceklerdi."

"Hayatta hiçbir şey ona kıymetli görünmemiş, peşinde koşmamış, erişmek, sahip olmak arzusu duymamış, bu yalnızlığın gururu içinde memnun olmaya çalışmıştı. Şimdi ilk defa bir şey istiyor hem de korkunç şiddetle istiyordu. Fakat niçin bu istek bir imkansızlıkla beraber gelmişti? Niçin hayatının en büyük arzusunu, şimdiye kadar belki yine içinde, fakat en gizli yerlerde saklı duran bu arzuyu, hapsedildiği yeri parçalayarak ortaya çıkar çıkmaz, öldürmeye mecbur kalıyordu? Kim için? Kimin için?..."

"Varlığı büyük boşlukları dolduracak mahiyette değildi; fakat yokluğu müthişti..."


Sevgiyle Kalın ❤











5 yorum:

  1. Sabahattin Ali'nin kürt mantolu madonna kitabını okumuştum. Yazım şekli çok güzel, bu kitabını okumadım ama çok öneri aldım en kısa zamanda okumak lazım. Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten okunması gerçekten, başarılı bir kitap :) Yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Sabahattin Ali'nin kürk mantolu madonna kitabını okumuştum çok beğenmiştim. Bu kitabı okumadım ama çok öneri aldım, en kısa zamanda okumak lazım. Tanıtımınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Okuldayken okumustum. Tekrar okunabilecek kitaplardan 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum 😊 bende çok beğenerek okudum bu kitabı 😊

      Sil