7 Temmuz 2018 Cumartesi

P.C CAST & KRISTIN CAST - GECE EVİ SERİSİ İŞARET / KİTAP YORUMU

Son zamanlarda koşuşturmaktan ve kendimi olaylara fazla kaptırmaktan kitap okumayı çok boşladığımı fark ettim. Sadece kitap okumayı değil, kpss çalışmayı ve blog sitemle ilgilenmeyi de çok boşladım. Kendime utanarak ve kızarak 2018 hedeflerimi hatırlatıyorum. Her günü dolu dolu yaşayacağıma ve güzel anılar biriktireceğime söz vermiştim. Bol bol kitap okuyacak, sinema ve tiyatroya gidecek, kpss çalışacak ve seyahat edecektim.
Ancak hayat insanı öyle bir sınıyor ki  bazen sadece yaşadığınıza ve nefes alabildiğinize şükrediyorsunuz. Bir sorun yetmezmiş gibi onlarca sorun üst üste geliyor. Böyle durumlarda aklınıza gelen en son şey kendinize vakit ayırmak oluyor. Bende kendime yeterince vakit ayıramadığımı fark ettim ve bu konuda acilen bir şeyler yapmam gerektiğini düşünüyorum.
 Neyse çok uzatmadan yeni bir kitap yorumu ile geldiğimi bildireyim ve kitabımızı tanıtmaya geçeyim ^^


Gece Evi Serisi (İşaret) Kitap Konusu:

Kitabın ana karakteri Zoey Kızılkuş birgün okuduğu okulda bir İz sürücü tarafından işaretlenir.
İşaretlenmesinin ardından en yakın arkadaşı bile kendisinden korkmaya başlar. Çünkü işaretlenen insanlar için sadece 2 seçenek vardır.Tüm hayatını bırakıp gece evine yani vampirlerin yanına taşınmak veya dönüşümü reddedip ölmek..Zoey Kızılkuş tüm kararsızlığının arasında Vampirlerin Tanrıçası Nyx'i gördüğü zaman düşünceleri değişir. Çünkü Nyx Zoey'e özel olduğunu ve gece evine gitmesini istediğini söyler ve kendisine özel olduğunu kanıtlamak için işaretinin içini doldurur. Zoey dövmesinin içi dolu olan ilk çaylak vampir olarak olarak gece evine gider ve bambaşka insanlarla tanışır. Vampir dersleri almaya başlar. Arkadaşları ve eğitmeni Neferet sayesinde ortama ayak uydurur.Zaman ilerledikçe kendisinde olan yeni yeni özellikler keşfetmeye başlar. Zoey Kızılkuş hava,su,ateş,toprak ve ruh elementlerinden oluşan bir çemberin kurucusudur.
En yakın 4 arkadaşı diğer elementleri, Zoey ise ruh elementini temsil eder. Eskiden en büyük sorunu Geometri sınavı olan Zoey'in artık daha büyük sorunları vardır.
Çünkü Zoey Kızılkuş sıradan bir vampir değil, geleceğin yüksek rahibesidir.

Kitap Yorumum:

Dümdüz bir şekilde kitap yorumu yazmanın ve okumanın çok sıkıcı olduğunu biliyorum ama maalesef elimde ki tek resim bu olduğu için görsel kıtlığı çekiyorum. Bu yüzden sizi birazcık yazılara boğacağım. Affedin (:
Kitabın oldukça farklı ve eğlenceli bir konusu var. Sıradan kalıplaşmış vampir düşünceleri, kan içmeler ve haç çıkararak vampir korkutma gibi olaylar burada fazla yok. (Haç çıkararak korkutma olayı sanırım hiçbir yerde yok) Olaylar daha çok Zoey Kızılkuş'un etrafında dönüyor. Niye diye soracak olursanız çünkü kitabın ana karakteri kendisi. (Çok mantıklı değil mi? :D)
Kitapta en beğendiğim şeylerden birisi elementlerin dahil olması. Zoey'in kuruculuğunu yaptığı çembere, teker teker hava,su,ateş,toprak ve ruh elementlerini çağırırken ayrı bir coşkulanıyorum. Kitabın ilk sayfalarını okurken çok küçük yaşlara hitap ettiğini düşünebilirsiniz ama bence öyle değil. Oldukça sade ve eğlenceli bir şekilde yazılmış. Son olarak kitaptaki en sevdiğim karakterden bahsetmek istiyorum. Genelde insanlar kitabın ana karakteri kim ise onları severler ama ben tam tersi yan karakterleri daha çok seviyorum. Özellikle hem yan karakter hem de kötü ise benim favorimdir. Bu kitapta da Afrodit adında kötü ama yüreği güzel bir karakter var. (kötü bir insan başka nasıl övülebilir ki) Kendisini kimse sevmiyor ama ben seviyorum. Bence kitabı okursanız sizde çok seveceksiniz :D

Özellikle fantastik türünü sevenlerin okuması gereken bir kitap. İlk kitabı okuduktan sonra serinin 2. kitabına da mutlaka şans verin çünkü olaylar zinciri diğer kitaplarda değişiyor. Tüm seriyi tamamlamış ve mutlu sona ulaşmış bir okuyucu olarak kitabı okumanızı tavsiye ediyorum. Yazının sonuna geldiğimize göre yorumlarda buluşalım ^^

Sevgiyle Kalın ❤












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder