16 Eylül 2017 Cumartesi

SARAH JİO YEŞİL DENİZ KABUĞU - KİTAP YORUMU

Merhaba sevgili blog ailem. 💓
İlk olarak bloguma sürekli yeni yazılar ekleyemediğim için ve arayı bu kadar uzattığım için çok üzgünüm. İş, okul, ev derken insan bazen kendine bile vakit ayıramıyor. Tabi bu bir bahane değil, bundan sonra daha sık yazı yayınlamaya dikkat edeceğim. Söz veriyorum 😊


Sıra geldi bugünün blog sitemdeki misafirine. Sarah Jio kitaplarını eminin bir çoğunuz okumuşsunuzdur. Sarah Jio'nun gerçekten okunmayı hak eden, başarılı bir kaleme ve yaratıcı bir hayal gücüne sahip bir yazar olduğunu düşünüyorum. Her okuduğum kitabında bana "yok artık" dedirtmeyi başarabiliyor. Özellikle olayları birbirine bağlama tarzına, geçmiş ve geleceğin arasında ki perdeyi, yavaş yavaş aralarken adrenalini birden artırmasını çok sevdiğimi söylemeliyim. 
Yeşil Deniz Kabuğu romanında da aynı duyguları birebir yaşadım. Şaşırdım, sinirlendim ve hüngür hüngür ağladım. Şimdi gelelim konusuna.

Yeşil deniz kabuğu konusu:

Bir gazetede yazarlık yapan, başarılı ve yardımsever bir kişiliğe sahip olan Kailey, evsizlere yardım etmek ve seslerini duyurmak için çeşitli araştırmalar ve çalışmalar yapmaktadır. Bir yandan evsizler ile ilgili yaptığı araştırma, diğer yandan nişanlısı Ryan ile düğün tarihlerinin yaklaşması Kailey'in daha çok stres olmasına neden olur. Ryan her ne kadar yakışıklı, başarılı ve Kailey'e delice aşık olsa da Kailey'in aklı 12 yıl önce izini kaybettiği ve aşık olduğu adamda yani Cade de takılı kalmıştır. Bir gün yolları hiç ummadıkları bir anda kesişir. Cade, Kailey'in yardım etmeye çalıştığı evsizlerden birisi çıkar. Cade 12 yıl önce Element Plak adında , tüm ünlü grupları bir araya toplayan bir yerin sahibiyken Kailey ile tanışmışlardır. Eğlenceli bir kişiliğe sahip, romantik ve başarılı bir yetenek avcısı olarak bilinen biriyken 12 yıl sonra evsiz, hafızasını kaybetmiş ve ürkek birisine dönüşür. Kailey aralarında olan gönül bağından çok sevgili oldukları dönemde Cade onu ölümden kurtardığı için bu işi çözmeye ve Cade'e ne olduğunu bulmaya karar verir. Cade ile yakından ilgilenmesi nişanlısı Ryan ile aralarının açılmasına ve zamanla Kailey'in Cade'ye  yönelmesine yol açar. Kailey'in tüm uğraşları sonunda Cade hafızasını kazanır ve sırlar bir bir ortaya çıkmaya başlar. 




Kitap hakkındaki yorumum:

Sarah Jio Türkiye'de çok sevilen ve benimde tüm kitaplarını çok severek okuduğum bir yazar. Diğer kitaplarını okuma şansım olduğu için yeni bir kitabını okurken, karşılaştırma yapabiliyorum. Açıkçası Sarah jio kitaplarında hep ortak olan bir şey var. Geçmiş ile gelecek arasında bir bağlantı olması ve bu bağlantının zamanla, heyecanını artırarak ortaya çıkması. Yeşil deniz kabuğu kitabında da yazar bu çizgisini bozmamış. Bana göre bu kitapta, diğer kitapları ile aynı çizgiye sahip. Tabi ki bu durum hiç bir zaman okuduğum kitabının, tabiri caizse tadının damağımda kalmasına engel olmadı.Konusu çok başarılı işlenmiş, karakterler çok güzel anlatılmış ve tüm özellikler çok iyi tasvir edilmiş. Özellikle yeşil deniz kabuğu kitapta çok güzel bir detay oluşturmuş. 
Kitabı bir solukta, çok kısa bir süre içerisinde okudum ve etkisinden uzun bir süre çıkamadım. Nedendir bilmiyorum ama bir kitabı okurken adeta yaşıyorum. Kailey'in üzüntüsünü de derinden hissettim, kaybınıda, Cade'in çaresizliğini de yaşadım, mutluluğunu da, sanırım bu yüzden kitapta çok sevdiğim bir karaktere zarar geldiği zaman hüngür hüngür ağlıyorum. Çok mu duygusal biriyim acaba 😕
Son olarak şiddetle tavsiye ettiğim, kitap arayışında olanların bir bakmasını istediğim ve kitap okumayı sevmeyenlerin bile bir şans vermesi gerektiğini düşündüğüm, yeşil deniz kabuğu kitabını okuduğum için ve sizinle paylaştığım için çok mutluyum.

Sevgiyle Kalın 💓











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder