14 Mart 2019 Perşembe

AMY ENGEL - KURUCUNUN KIZI KİTAP YORUMU

Herkese Merhaba ❤

Az önce büyük bir heyecanla okuduğum bir kitabı bitirdim ve hazır tadı damağımda kalmışken sizlerle paylaşmak istedim. Hem bu sayede biraz aklımı toplar ve serinin 2. kitabına öyle başlarım.

Arka Kapak Yazısı: 

Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Wetfall ve görevim basitti: 
Başkanın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünün geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değildi. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkan yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım...


Amy Engel - Kurucunun Kızı Konusu:

Amerika da yaşanan büyük bir nükleer savaş sonrasında her şey yerle bir olmuş ve sadece küçük bir grup ayakta kalmıştır. Ancak ülkeyi kimin yöneteceğine dair bir karar verilememiştir. Bir yanda demokrasi istediğini söyleyen Westfall'lar, diğer tarafta zor bir savaştan çıkıldığını ve insanların sadece birine bağlı olması gerektiğine savununan Lattimerlar vardır. İkili arasında ki bu savaşı kazanan Lattimerlar olmuştur. Lattimerların gücü ve kontrolü elinde tutmak istemesinden dolayı, her yıl kaybeden tarafın kızları, kazanan tarafın erkekleri ile evlendirilmiştir. Ve artık sıra kurucunun kızı Ivy Westfall ile Başkanın oğlu Bishop Lattimer'a gelmiştir. Ancak yapılan bu evlilik diğer evlilikler gibi değildir. Çünkü sonu ölüm ile biten bir görev vardır. Kurucunun kızı babasının ve ailesinin gücü eline alabilmesi için müstakbel eşini öldürmek için uğraşacak ve attığı her adımda insanlığından biraz daha uzaklaşacaktır.


Kurucunun Kızı - Kitap Yorumu: 

Katiller çetesi serisini bitirdikten sonra kendimi Distopya romanlarının içinde buldum. Okuduğum
 kitap Kurucunun kızı ve Devrimin kızı olmak üzere 2 kitaptan oluşuyor. 2. kitabı henüz okumadığım için kesin bir şey söylemem pek mümkün değil ama benim düşünceme göre kurucunun kızı, distopya için biraz hafif kalmış. Ancak kitabın akıcılığından bunu kimsenin sorun edeceğini sanmam. Bu türde kitaplar okumaya yeni başlayanlar için tam da aranılan kan niteliğinde diyebilirim.
Kitabı okumaya başlamamla bitirmem bir oldu. Akıcılığı ve temposu son sayfaya kadar hiç azalmıyor. Kurgusu ve kitabın mantığı çok hoşuma gitti. Özellikle Bishop karakterine bayıldım. Kitabın her sayfasını gözlerimden kalp çıkararak okudum. Okuyan çoğu kişinin benimle aynı fikirde olduğunu düşünüyorum çünkü öyle bir karakter yok, türünün son örneği falan olabilir. Hatta kitaptan çıkarıp klonlasak fena olmazdı :D
 Kitaptaki ana karakterlerden bayan olanına gıcık olmak gibi bir huyum olduğunu mutlaka söylemişimdir. Bu kesinlikle kıskançlık olarak algılanmasın.Yoksa Bishop gibi hayalimdeki erkek figürüne tamamen uyan birinden Ivy gibi bir kızı kıskanacak değilim ahahha :D Şaka bir yana diğer kitaplarda olduğu gibi bir gıcıklık durumu bu kitapta olmadı. Aksine Ivy Westfall'ı sevdim. Çok fazla çelişkide kalması beni arada sinir etse de bir yanda aşk bir yanda aile olunca durumun zorluğu hemen anlaşılıyor. Ayrıca kitabın sonu çok güzel ayarlanmış. Yazara buradan tebriklerimi sunuyorum :D
2.kitaba geçmek için yazının bitmesini bekledim ve devamı için çook heyecanlıyım. Umarım sizde bu
yazımdan sonra hemen kitabı alıp, okumaya başlarsınız :)
Siz benim en son hangi kitabı okuduğumu biliyorsunuz ama ben sizin ne okuduğunuzu bilmiyorum. Hiç adil değil. Sizde en son hangi kitabı okuduğunuzu yazarsanız hem beni mutlu etmiş hem de merakımı gidermiş olursunuz :D

Sevgiyle Kalın ❤







4 yorum:

  1. Bu kitabı sevenler olduğu kadar sevmeyenlerde vardı hatırladığım kadarıyla. Listemde dursun bakalım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım distopya türünden çok bir aşk romanına benzediği için bazı okuyucuların beklentisini karşılamamış. Ancak ben çok sevdim :)
      Değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim :) ❤

      Sil
  2. İllahiii, niye kıskanasın ivy isme bak hele :))) Farklı bir kurgusu var bana göre değil gene ama kişisel gelişim veya ütopya tarzı kitaplar beklemedeyim ben hala blog sayfalarında ama yohh yohhh beybii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha sorma bebitom karakterleri sahiplenmek gibi çılgın bir huyum vardır bunun bir üst evresi delilik zaten Allah sonumu hayır etsin :D Kişisel gelişim olarak Yeniden başlamanın gizemli gücü diye bir kitap okuyorum biter bitmez senin için yorumunu yazarım kuzum ❤ :)

      Sil