20 Aralık 2017 Çarşamba

YAĞLI SAÇLAR İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Merhaba sevgili blog ailem ❤


Benim için bir sorun haline dönüşen yağlı saçlarım ve bu sorunun getirdiği olumsuzlukları sizlerle paylaşmak istiyorum. Aslında hepinizin bildiği gibi yağlı saç demek, sağlıklı saç demektir. Çevremde kime saçım çok çabuk yağlanıyor desem, "ne güzel işte bu saçının sağlıklı olduğunu gösterir" şeklinde yorumlar alıyorum. Saçımın sağlıklı olması, beslenmesi benim için çok güzel bir şey ancak çalışan biriyseniz ve kendinize yeterince vakit ayıramıyorsanız bu durum sizin için çok büyük bir problem olabiliyor. 
Öncelikli olarak bir saçın neden çabuk yağlandığını ve neler yapılması gerektiğini kendi gözlemlerime dayanarak anlatmaya çalışacağım.
  • Çok Sık Şampuan Değiştirmeyin.
Şampuan saçı kirden arındırmaya, temizlemeye ve beslemeye yararken, benim yaptığım yanlış seçimlerden dolayı kullandığım şampuanlar saçımı yağlandırmaya başladı. Doğru şampuanı bulmak için sürekli bir arayış içindeydim ve denediğim her şampuan bana hayal kırıklığı ve yıpranmış bir saç olarak geri dönüyordu. Sürekli saça yeni ürünler denemek saçın nem dengesini bozmakla kalmaz aynı zamanda kaşıntı,kepek gibi sorunlara da yol açabilir. Neyse ki ben bu sorunu Elle Beauty Box kutusu ile birlikte gelen Gliss İntense Therapy şampuanı ile çözmüş bulunuyorum.
  • Sürekli Saçınızla Oynamayın!
Bu cümleyi belki de birçok kişiden duymuşsunuzdur. Gün içerisinde bende ellerimi sürekli saçıma götüren birisiyim. Saçlarıma şekil vermeyi,dokunmayı ve oynamayı çok seviyorum. Ancak bu yaptığım hareketin bir zaman sonra saçımı çokta iyi etkilemediğini gördüm. Özellikle ellerimin sandığım kadar temiz olmadığını fark ettiğimde insanların neden sürekli saç ile oynamak yağlanmasına neden olur dediğini anladım. Sonuçta ister istemez bilgisayar,kalem,masa gibi birçok yere temas ediyoruz ve her temasımızda elimizi yıkamamız mümkün olmuyor. Bu yüzden saçımızla oynadığımızda ellerimizdeki kirin saçımıza bulaşmasını engelleyemiyoruz. 
  • Saçlarınızı Her Gün Yıkamayın.
Doğruluğunu deneyerek onayladığım bir durumda saçın ne kadar çok yıkanırsa o kadar fazla yağlandığı oldu. Saçımızı temizlemek için yıkıyoruz ancak böyle yaparak saçlarımıza daha fazla zarar veriyoruz. Eskiden benim saçlarım 3 günde bir yağlanırdı. Saçımı sürekli yıkamaya alıştırdıktan sonra 2 günde bir yıkar hale gelmiştim. Daha sonra bu durum tamamen değişti ve saçlarımı her gün yıkamak zorunda kalmaya başladım. Çalışan bir insan olunca da yağlı hissettiğiniz bir saç ile işe gitmek istemiyorsunuz ve her gün saçlarınız şampuan, kurutma ve şekil verme gibi işlemlere maruz kalıyor. Bu durumun saçıma zarar verdiğini fark ettiğimde ne kadar saçımı yağlı hissetsem de her gün yıkamamaya özen gösterdim ve saçlarım tekrar eski düzenine alışmaya başladı. En azından şimdilik yıkama süremi tekrar 2 güne çıkarmış bulunmaktayım. 
Ayrıca saçınız yağlı olduğunda dışarı çıkmak zorundaysanız  bu soğuk havalarda yıkamak yerine şapka takabilirsiniz. Şapka hem şık duruyor hem de saçlarınızı çok iyi saklıyor.
  • Saç Kremi Kullanırken Dikkatli Olun.
Dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan birisinin de saç kremi olduğunu düşünüyorum. Saçlarımız çok dolaştığında veya kullandığımız şampuan saçımızı yeteri kadar yumuşatmadığı zamanlarda elimiz hemen bir saç kremine gidiyor. Saç derimiz saçlarımızı yıkadıktan 2-3 saat sonra kendi kendini nemlendirme işlemine başlıyor. Bu yüzden saç kremini sadece saçın boy ve uç kısımlarına kullanmaya dikkat etmeliyiz.. Ben kendime bu şekilde alışkanlık edindiğim için saç kreminin üzerinde tüm saça uygulanabilir yazsa bile sadece saçımın boylarına ve uçlarına sürüyorum. Aksi halde saçımı gerçekten yağlı hissediyorum.
  • Saçlarınızı Zararlı Ürünlerden Koruyun!
Saçlar bir insanın tarzını ve güzelliğini çok iyi yansıtıyor.Özellikle biz kızlar dışarıya çıkacağımız zaman saçlarımıza ne şekil vereceğimizi şaşırırız. Bu yüzden sürekli saçlarımıza maşa yapıyoruz, düzleştiriyoruz, bolca sprey sıkıyoruz ve tüm bunlar yetmiyormuş gibi bir de saçlarımızın yıpranmamasını istiyoruz. Hayaller hayatlar yani :D
Saçlarımıza sürdüğümüz her kimyasal ürün, ısı ile yapılan işlemler saçlarımızın sadece yağlanmasına değil aynı zaman da yıpranmasına ve güçsüzleşmesine de yol açıyor. Hele ki sabah maşa yaptığımız saçı akşam yıkıyor ve ertesi sabah tekrar maşa yapıyorsak (kendimden bahsediyorum) işte o zaman vay halimize. Yaptığım her yanlış duruma işi bahane etmem ne kadar doğru oluyor bilmiyorum ama bu konuda da tekrar bahane olarak iş hayatımı sunmak zorundayım. Okula giderken veya dışarıya gezmeye çıkarken saçı bağlamak, topuz yapmak hem pratik hem de şık oluyor. Ancak ben kendimi saçlarım açıkken daha iyi hissettiğimden işe bir gün saçlarım dümdüz bir gün maşalı gidiyordum. Bu yüzden ilk zamanlar saçımı epey bir yormuştum. Ancak şimdi saçımı yıkama süremi 2 günde bir olarak ayarladığım için maşa yaptığım bir saçı 2 gün kullanıyor bir sonraki gün ısı gerektirmeyen bir model deniyorum. Sizde eğer saçınızı sürekli ısıya maruz bırakıyorsanız, yeni saç modelleri bularak bu probleminizi ortadan kaldırabilirsiniz. Ayrıca saçlarınızı sertleştiren ve ağırlaştıran saç spreylerinden veya köpüklerden kesinlikle uzak durmalısınız.

  • Kuru Şampuan Hayat Kurtarır 
Saç spreylerinden ve köpüklerden uzak durabilirsiniz derken kastettiğim kuru şampuanlar değildi. Saçlarımın dengesi bozulmadan önce yani yağlı değilde normal saçlara sahip olduğum zamanlarda kuru şampuanı hiç denememiştim. Ancak bir gün yağlı saçlarım için çözüm arayışındayken batiste kuru şampuanlarını keşfettim. Bu konu hakkında ayrı bir blog yazısı yazacağım için detaya girmek istemiyorum. Ben kuru şampuanları genelde saçımı yıkamaya fırsatım yoksa ve saçımı yağlı hissediyorsam kullanıyorum. Böyle durumlarda gerçekten çok işe yarıyor. Tabi kullandığınız kuru şampuanda bir o kadar önemli. Saçta ağırlık yapmayan ve beyaz pudramsı kalıntılar bırakmayan kuru şampuanlar tercih etmelisiniz.

Bu yazımda, çabuk yağlanan saçlar için yapılması gerekenler üzerinde durmaya çalıştım.Umarım sizin için faydalı olmuştur.

Sevgiyle Kalın ❤




2 yorum:

  1. Güzel bir ğpaylaşım olmuş canım :) hepsini yapıyorum ama bir kuru şampuanı sevemedim galiba :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :) Bende pek kullanmazdım eskiden ama saçlarımın dengesi bozulunca elimden düşürmemeye başladım :D

      Sil