27 Nisan 2018 Cuma

KASTAMONU-CİDE GEZİSİ

Merhaba sevgili blog ailem ❤

Bu hafta sonu benim için oldukça yoğun geçti. 23 Nisan tatilini hafta sonuna ekleyip 3 günlük bir kaçamak yaptım. Hem size güzel bir gezi yazısı yazmak, hem de kafamı dinlemek için bu tatil bana çok iyi geldi. Her ne kadar 2 günüm yollarda geçmiş olsa da kesinlikle değdiğini düşünüyorum. Ne yazık ki iş yerindeki yoğunluğumdan dolayı yazı yazmayı biraz geciktirdim.^^


Kastamonun Cide ilçesini birçok insan gibi bende pek bilmiyordum. 2014 yılında üniversite tercihlerinde araştırma yaparken denk geldim ve ablamla beraber buradaki okulu tercih ettik. Ablamla ilkokul,ortaokul ve lise zamanlarını hep birlikte okuduk. Şansımıza üniversitemizde aynı okula çıkınca Cide ile tanışma fırsatımız oldu. Okuduğumuz zamanlar boyunca bize çok güzel ev sahipliği yaptı. Hep böyle bir yerde yaşamının nasıl olduğunu merak ederdim. 2 yıl boyunca merakımı fazlasıyla gidermiş oldum :D


Hazır konusu açılmışken öğrenci evimizi de paylaşıp geçmişe gönderme yapayım :) Olur da okumak için gitmek isteyenleriniz olursa yurtta kalmak dışında öğrencilere kiralanan, bu şekilde eşyalı dairelerde var. Biz açık renk olan binanın çatı katında ablamla birlikte kalmıştık. Kiraları da oldukça uygun.
Cide çok büyük bir yer değil. Nüfusu oldukça az ve çoğu kişi büyük şehirlere, özellikle İstanbul'a göç etmiş. Sakinlik ve doğayı sevenlere hem tatil hemde okumak için çok güzel bir yer. Ancak Alışveriş merkezi,sinema veya oyun alanları olmadığı için hareketli yaşam tarzına sahip insanlar biraz sıkılabilirler.


Gördüğünüz gibi gayet küçük ve şirin bir Üniversite  ^^
Cide, Rıfat Ilgaz'ın memleketi olduğu için,okulun adının, Cide Rıfat Ilgaz Meslek Yüksek Okulu olması ayrı bir gurur.


Burası da Üniversitenin kendisi kadar mütevazi yemekhanesi

Cide de doğa ile baş başa kalabileceğiniz birçok yer var. Öğrencilik hayatım boyunca en çok yaptığım aktivite piknik yapmak,yürüyüş yapmak,sahilde dolaşmak ve bisiklet sürmekti. Küçük bir yer olduğu için neredeyse herkes gidecekleri yere bisikletleri ile gidiyorlar. Bütün marketlerin,pazarın, giyim yerlerinin bulunduğu yer ise Çarşı diye adlandırdıkları yerde. Hafta içi 15 dakika, hafta sonu yarım saatte bir gelen minibüsler ile çarşıya kadar gidebiliyorsunuz.



Buram buram samimiyet kokan bu fotoğraf karesini de buraya bırakayım.



Tecrübelerime dayanarak söylüyorum Cide de kışın hayat yok. Kışın sokakta pek fazla insan göremezsiniz. Kafelerin büyük bir çoğu yazın açılıyor. Yazın hem şehir dışında ki insanlar hemde birçok turist geldiği için canlı ve cıvıl cıvıl bir yer oluyor. Tüm insanlar sokağa dökülüyor ve gece geç saate kadar canlı müzikler,oyunlar, eğlenceler düzenleniyor.



Denizinin ise bazı yerleri derin ve dalgaları daha yoğun. Ayrıca çok fazla taş olması nedeniyle biraz rahatsızlık veriyor. Yazın insanlar plajda denize girmeyi tercih etse de çok fazla kalabalık olması nedeniyle bu alanlarda tercih ediliyor.




Maalesef sadece 1 gün kaldığım için çok fazla yer gezme ve fotoğraf çekme fırsatım olmadı. Yalnızca ablamın evinin bulunduğu alandan birkaç fotoğraf almaya çalıştım. Bir sonraki hafta tekrar gitmeyi düşünüyorum. O zaman daha fazla fotoğraf çekerim. Cide'nin en sevdiğim yanı bir tarafın yemyeşil, bir tarafın masmavi olması. Öğrencilik zamanımızda ablamla birlikte, minik çatı katımızda denize karşı çaylarımızı yudumlar, sonra kendimizi yeşilliklerin arasına atar ve voleybol oynardık. 


Burası da Gideros Koyu. Bana göre Cide'nin en güzel yerlerinden birisi. Suyu inanılmaz berrak. Baktığınız zaman dibindeki taşları ve kumları çok net görebiliyorsunuz. Yemyeşil alanların arasına saklanmış bir mavilik insana o kadar huzur veriyor ki anlatamam. Yazın buraya pek gitme fırsatım olmadı ama çok kalabalık olduğu ve yer bulunamadığı söyleniyor. Genelde insanlar kahvaltı yapmak,yemek yemek, manzarayı seyretmek ve ben gibi fotoğraf çekmek için gidiyorlar.


Şunların tatlılığına bakar mısınız?


Bu fotoğrafları da ablam benim için çekmişti. Gideros Koyun da belirli zamanlarda, insanların daha fazla vakit geçirebilmeleri için sandallar oluyor. O sandallara binip küçük bir tur atabiliyorsunuz. 

Şimdilik Cide turumuz bu kadar. Elimden geldiğince mavilerle ve yeşillerle süslediğim bir yazı yazmaya çalıştım. Cide de gezilip görülecek çok fazla yer var. Malyas kanyonu,Rıfat ılgaz'ın evi,Loç vadisi gibi daha bir sürü yer var. Ayrıca kendine özgü kafeleri ve restoranları da gezilip görülmeye değer yerler. En yakın zamanda 2. bir Cide turunda görüşmek dileğiyle ^^

Sevgiyle Kalın ❤











4 yorum:

  1. Gideros koyu güzel görünüyor, hiç farkında olmadığımız bir yer. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok güzel yerler. Yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Huzur,sessizlik,sakinlik görüyorum baktığım zaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle daha fazlası var ama daha azı yok. Mavinin ve Yeşilin birleştiği ve büyük bir huzur oluşturduğu bir yer :)

      Sil