27 Şubat 2018 Salı

PRİSON BREAK DİZİ ÖNERİSİ

Merhaba sevgili blog ailem ❤

İş yerindeki yoğunluktan dolayı bir türlü vakit bulup yeni bir yazı giremedim.Ancak dizi ve film izlemeye her zaman vakit buluyorum. Bu da bir itiraf olsun :D
Son zamanlarda izlediğim bir yabancı dizi var ki, iş yerinden eve adeta uçarak gitmemi sağlıyor. O derece etkisinde kaldım.



Eminim bu diziyi bir çoğunuz duymuş hatta bir çoğunuz da izlemiştir.İlk sezonun yayınlandığı tarih 2005-2006 yılları olduğu için oldukça eski ve bilinen bir dizi olması da normal.
Maalesef ben bu diziyi yeni keşfettim. Hatta keşfetmekten ziyade İnternet de
yaptığım araştırmalar da bu dizi hep izlenecek yabancı diziler listesinde yer alıyordu. Konusu da ilgilimi çekince bir şans vermek istedim. İyi ki de o şansı verip böyle bir dizi izlemeye başlamışım. Şu an 2. sezonun başlarındayım o yüzden dizinin gidişatı hakkında size pek bilgi veremem ama konusu ve dizi hakkındaki ilk izlenimlerimi sizlerle paylaşabilirim.

Konusundan kısaca bahsedecek olursak;

Dizinin en sevdiğim karakteri olan Michael Scofield  bir çeşit nöropsikiyatrik(bunu okumak zorunda kaldığınız için üzgünüm) bir hastalığa sahip olan inşaat mühendisidir. Ancak hastalığı onu hasta yapmaktan çok bir deha yapar ve idama mahkum edilen abisini hapishaneden kurtarmak için çeşitli mücadeleler verir. Abisi başkan yardımcısının kardeşini öldürmekle suçlanır ve kimsenin bilmediği, büyük bir titizlikle hazırlanmış bir komplonun kurbanı olur. Abisinin suçsuz yere idam edilmesine engel olmak isteyen Michael, işe bir banka soymaya kalkarak hapishaneye girmekle başlar. Böylece abisine daha yakın olacak ve kusursuz kaçış planını başarı ile uygulayabilecektir. Ancak ilk başlarda işler beklediği gibi gitmez. Hapishane şartları,acımasız gardiyanlar, kaçış planını öğrenen beklenmedik misafirler ve Michael'ın, doktoru Saraya olan aşkı işin içine girer ve durumu bir hayli zorlaştırır. Ancak Michael'in zekası ve vücuduna ince ince işlenmiş olan Fox River
hapishanesinin planı sayesinde sonunda kaçmayı başarırlar. Dizinin ilk sezonunda abisini kurtarmak için her şeyi göze alan Michael Scofield,İdam edilmekten kardeşi sayesinde kurtulan Lincoln Burrows,Adam kaçırma,cinayet ve çocuk tacizi suçundan hapishaneye atılan Theodore Bagwell (T-Bag), Aşkı için boş bir silahla market soyarken yakalanan ve Michael'ın hücre arkadaşı olan Fernando Sucre, Ordudaki dürüstlüğünden dolayı ordudan atılan ve kaçak kamyon işinde çalışırken yakalanıp hapse atılan Benjamin Franklin ve cinayet başta olmak üzere çeşitli suçlardan dolayı hapise atılan John Abruzzi hapisten kaçan isimleri oluşturuyor. Tabi ki her şey hapishaneden kaçınca bitmiyor aksine daha büyük sorunlar ve daha büyük tehlikeler ortaya çıkıyor. Tam bir kaçma kovalama dizisi diyebiliriz.



Dizi Hakkında ki Yorumlarım;

Diziyi yazının başında da ne kadar beğendiğimi söylemiştim.İzlemekte çok geç kaldığım bir dizi. İlk sezonunda sevmediğim tek karakter Burrows'un avukatı ve en büyük aşkı olan Veronica Donovon karakteri oldu. Sevmeme nedenim kesinlikle oyunculuğu değil onun oynadığı bölümlerdi. Her duyduğuna balıklama atlayan ve bazı şeylerden  korkmasına rağmen bir o kadar da dikkatsiz oluşuna çok sinirlendim. Tabi bunda oyuncunun bir suçu yok :D
 Michael Scofield (Wentworth Miller) ise bence bu diziye en uygun başrol oyuncusu olmuş. Hapishane sahneleri,gardiyanlar ve sürekli bir gerginlik halinin olması ister istemez izlerken sizi de strese sokuyor. Onun dışında Michael ve Sara benim izlediğim yere kadar büyük bir aşk yaşamadılar ancak aralarında ki çekim ve uyumun çok iyi olduğunu düşünüyorum. Hapishaneden kaçmasına hiç sevinmediğim birisi varsa o da kesinlikle T-bag karakteri oldu.Adam bildiğiniz bir psikopat. Dizinin konusu ve işleyiş mantığı insanı içine çeken türden. İsteseniz de izlemeyi bırakamıyorsunuz. Ayrıca bir kaç yerinde ters köşe de yapılmıştı. Ben genelde dizinin gidişatını tahmin etmeye çalışıyorum ama hep başka bir senaryo ile karşılaşıyorum. O yüzden tahminde bulunmayı bıraktım :D
Dediğim gibi ben sadece 2. sezonun başlarına kadar gelebildim. Belki öneride bulunmak veya kesin izleyin demek için acele etmiş olabilirim ancak dizinin bitmesini bekleyemedim. Dizi bittikten sonra genel bir dizi yorumu yazısı eklerim diye düşünüyorum. Dizinin 6. sezonu henüz çekilmedi diye biliyorum. Bazı haberler 6.sezonun çalışmalarına başlandığını yazmışlar ancak maalesef bu konu hakkında pek fazla bilgim olmadığı için sizi aydınlatacak bir şey söyleyemem.

Şimdilik dizi hakkında ki ilk izlenimlerim ve yorumlarım bu şekildeydi. Umarım ilerleyen bölümlerde heyecanı yükseklerde tutmaya devam ederler.. Eğer bu tarz dizileri seviyorsanız eminim sizde bu diziyi çok severek izleyeceksiniz. Sizin de bana önerebileceğiniz yabancı diziler varsa yorum olarak yazarsanız çok sevinirim ❤

2 yorum:

  1. Geçen yıl kaç yıl aradan sonra geri dönüş yaptıklarında o kadaaar mutlu olmuştum ki ya! :)
    Kesinlikle izlenmesi gereken dizilerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım ben biraz geç kalmışım izlemekle ama geç olsun güç olmasın💕😂

      Sil