18 Nisan 2018 Çarşamba

GÜNEŞ KREMİ ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

Merhaba sevgili blog ailem ❤

Havaların ısınması ile birlikte hepimizin güneş kremlerine olan ihtiyacı da artıyor. Biliyorsunuz ki güneş kremlerini yaz,kış fark etmeden düzenli olarak kullanmalıyız. Yaz aylarında güneşin zararlı etkilerinden korunmak için daha fazla dikkat etmeli ve gerekli önlemleri almalıyız.
Bu önlemlerin başında güneş kremleri geliyor.


Peki Güneş Kremi Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Güneş kremleri, içindeki çeşitli bileşenler sayesinde güneşin zararlı ışınlarına karşı cildi koruyan ve bu ışınların cilde zarar vermesini engelleyen kremlerdir. Güneş kremi kullanılmadığı zaman çeşitli cilt problemleri ile karşılaşabiliriz. Bunların başında kırışıklık,lekeler, cilt yanığı ve cilt kanseri gibi problemler gelmektedir.
Genelde insanlar güneş kremlerini tatile gittikleri zaman,sahil kenarında kullanacaklarını düşünürler ancak bu tamamen yanlış bir düşüncedir. Güneş kremleri cildin güneş ışınlarına,zararlı ışınlara maruz kaldığı her alanda kullanılmalıdır.

  • Güneş Kremi alırken dikkat edilmesi gereken özelliklerin başında koruma faktörü geliyor. SPF olarak adlandırdığımız güneş koruma faktörünün değeri ne kadar yüksek olursa cildin, güneşin zararlı ışınlarından korunma oranı o kadar artıyor. Bu yüzden güneş kremi almadan önce SPF değerine bakmakta ve en az 15 koruma faktörü olan bir kremi almakta fayda var.
  • Güneş Kremlerinin UVB ışınlarına ve UVA ışınlarına karşı etkili olması da önemlidir. 
  • Ayrıca her ürünün cilt tipine göre farklı olduğunu da unutmamak gerek. Bu yüzden aldığınız bir güneş kremini ten renginizin koyu veya açık olmasına göre ve yağlı veya kuru ciltli olmanıza göre değerlendirip ondan sonra almalısınız.
  • Yapılan yanlışlardan birisi de güneş kremi sürdükten sonra gün boyu sürülen krem ile durulmasıdır. Demek istediğim her ne kadar suya dayanıklı bir güneş kremi sürmüş olsanız bile sürülen kremler sizi gün boyu güneşin zararlı ışınlarına karşı koruyamazlar. Mutlaka yenilemek gerekmektedir. 
  • Ayrıca güneş kremi sürdüm nasıl olsa her türlü güneşin zararlı ışınlarından korunuyorum düşüncesini sakın aklınızdan geçirmeyin. Çünkü tek başına güneş kremi kullanmak yeterli olmuyor. Güneşin altında uzun süre beklemek yerine gölge alanları tercih etmek, güneş gözlüğü kullanmak veya güneşten koruyucu kıyafetler tercih etmek de güneş ışınlarından korunmak için yapmanız gerekenler arasında yer alıyor.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

Sevgiyle Kalın ❤












16 yorum:

  1. Maalesef güneş kremi olmadan yazları bitirmek mümkün olmuyor bende. Nasıl bir cildim varsa artık... Ancak burada yazan bilgilerin çoğunu bilmiyordum itiraf etmek gerekirse. Hatta not ettim, malum balık hafıza :)) Ellerine sağlık. Blogunu izlemeye aldım, keyifle takipte kalacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim faydalı olduysa ne mutlu bana :)) Geçen sene güneş kremi kullanmadığım için yüzümde lekeler çıktı ve 1 yıldır geçmedi. Bu durumdan mağdur olduğum için bir bilgilendirme yazısı yazmak istedim :)
      Sevgiler 💕

      Sil
  2. Çok faydalı oldu vallahi. Ben açıkçası bu güne kadar hiç kullanmadım güneş kremi. Ama yaş irelledikce artan pigment lekeleri ile artık kullanmam gerektiğini anladım. Yazıda vurguladığınız özelliklere dikkat ederek bir krem alırım artık😊 Teşekkürler💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leke deyince derin bir iç çekesim geliyor. Maalesef bende geçen senenin bir güneş mağduruyum :( Bazı şeyleri bilmek pek yeterli olmuyor. Aynı zamanda uygulamakta gerek. Faydalı olmasına çok sevindim :))
      Sevgiler 💕

      Sil
  3. Ben de dermatoloğun önerisiyle yaz kış güneş kremi kullanmaya dikkat ediyorum (bu kış biraz aksatsam da). Yüz için kullandığım güneş kremlerinde 50 spf olanları tercih ediyorum ama bir tek gün içinde yenileme olayını yapamıyorum :/ Güzel bilgiler için teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende artık daha dikkatli olmaya çalışıyorum. Cildimiz için doğru olanı yapmakta fayda var :) Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim 💕

      Sil
  4. Uzmanlar yaz&kış kullanılmasını öneriyor ama nedense bizdeki algı tatile giderken bavula koyma şeklinde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ve çok yanlış bir algı, umarım daha dikkatli olabiliriz :)
      Sevgiler 💕

      Sil
  5. Teleme peyniri gibi olunca günde kaç kez yenilediğimi bilmiyorum. Oğlum ve eşimde aynı şekilde. Bir tatilde en az 2 kutu 50 SPF bitiriyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneşli günler görmek güzel de zararlı ışınların cildimizde bıraktıkları etkiler pek güzel olmuyor. En iyisini yapıyorsunuz :) ❤️

      Sil
  6. İyi bir güneş kremi arayışı içerisindeyim bende şu sıralar.Beyaz tenliyim ben bi de malum kaliteli bir ürün olmalı.Yazında tam üzerne geldi yani❤️😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kullandığımız kremin kaliteli ve cildimize uyumlu olması da son derece önemli :) Bir ara ben dikkat etmeyip içerisinde aşırı sim barındıran bir güneş kremi kullanmıştım. Sokakta yürürken, düğünlerdeki gelinin kız kardeşi gibi parıl parıl parlıyordum :D Neyse ki akıllandım artık dikkat ediyorum ❤️

      Sil
  7. Tam zamani. Ben özellikle cocuklarda dikkat ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen tam zamanı :) En doğru olanını yapıyorsunuz ❤️

      Sil
  8. LR aldım ben de bakalım :)

    YanıtlaSil