10 Nisan 2018 Salı

HAFTASONU DEĞERLENDİRMESİ / ANKARA - EYMİR GÖLÜ GEZİSİ

Merhaba sevgili blog ailem ❤

Bugün size yazmaya yeni karar verdiğim bir konudan bahsetmek istiyorum. Çalışan bir insan olduğum için sadece hafta sonu kendime vakit ayırabiliyorum. Ancak bu ayırdığım vakitlerin hepsinde yeni yerler gezme veya hafta sonunu dolu dolu geçirme gibi bir şansım olmuyor. Geçen hafta ile birlikte artık kendime daha fazla vakit ayırmam gerektiğini fark ettim ve yeni planlar oluşturmaya başladım. Hafta sonu yaptığım gezileri,izlediğim filmleri, etkinlikleri sizinle "Hafta sonu değerlendirmesi" başlığı altında paylaşmaya karar verdim. Değerlendirmeleri pazar günü akşam yayımlamaya çalışacağım ama aksilikler olursa hafta içine de kalabilir.  ^^

Bu hafta sonu, cumartesi günü arkadaşımla beraber Eymir gölüne gittik. Ankara'da olanlar için, doğa ile baş başa kalabilecekleri harika bir ortam. Maalesef fotoğraf makinemi iş yerinde unuttuğum için fotoğrafları telefonumun kamerası ile çekmek zorunda kaldım. Çok net ve güzel fotoğraflar olmasa da en azından yerin güzelliğini anlatmaya yeter diye düşünüyorum.

Burada birbirinden farklı aktiviteler yapmak mümkün. Biz temiz hava almak ve bisiklet sürmek  için gittik ama piknik yapan, yürüyüş yapan ve çeşitli oyunlar oynayan insanlarda vardı.
Gölün etrafı çok geniş bir alanı kapladığı için başlangıç yerinden bitiş yerine kadar bisikletle neredeyse 2 saatte varmıştık. Bunu yaya olarak düşünürseniz daha uzun bir mesafe yürürsünüz. Yürüdüğünüz yerlerde bisiklet süren ve yürüyüş yapan insanlar olduğu için ve en önemlisi göl ve doğa manzarasında yürüdüğünüz için vakit nasıl geçiyor anlamıyorsunuz.

Eymir gölü içerisinde çeşitli cafe ve restoranlar var. Dilerseniz orada yemeğinizi yiyebilir, dilerseniz yanınızda getirdiklerinizi manzaranın keyfini çıkararak yiyebilirsiniz. Ayrıca cafelerin ve büfelerin fiyatları da çok fazla pahalı değil.
Göl etrafında  Avm,market veya başka bir alan olmadığı için eğer para harcamak istemezseniz yemeklerinizi evden getirmenizi öneririm.

Bisikletleri göle ilk geldiğiniz yerden kiralıyorsunuz. 1 saatlik ücreti 15 TL, 1 saati 10 dakika geçirseniz bile aynı ücreti ödüyorsunuz. İstediğiniz saat kadar kiralayabilirsiniz. Ayrıca uzun süre kiralayacak olanlar veya birden fazla bisiklet kiralayacaklar için daha uygun bir fiyat veriyorlar. Bir sürü bisikletin olduğu alandan sizin için en rahat olanı seçip kullanabilirsiniz. Karşılığında herhangi bir kimlik vermeniz yeterli oluyor. Zaten size bir numara veriyorlar ve kullandığınız sürenin fiyatını ödüyorsunuz. Biz arkadaşımla birlikte mola vererek ve gölün etrafını tamamlayarak 2 saat kadar bisiklet sürdük ve kişi başı 30 TL gibi bir ücret ödedik. Fiyatlar bence gayet uygundu. Bisikleti seçerken mutlaka frenlerinin çalışıp çalışmadığını ve koltuğunun rahatlığını kontrol edin..

At binmeyi seviyorsanız burada 2 tur için 15 TL gibi bir fiyat ödüyorsunuz. Maalesef bu alanın resmini çekmeyi unutmuşum ve galerim sadece bu fotoğraf var. Bize fiyatı açıkçası pahalı geldi. Çünkü at bineceğiniz alan çok küçük ve bizim gittiğimizde sadece 2 tane at vardı. Ankara'da yaşayan birisi varsa ve at binmek için bir yer önerirse çok mutlu olurum :D

Yazıyı sonlandırmadan önce Eymir gölüne gidiş hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Eğer araba ile gidecekseniz çok rahat bir şekilde gidebilirsiniz ama başka ulaşım araçları ile gidecekseniz hem yorucu hem de daha maliyetli oluyor. Biz ikamet ettiğimiz yerden otobüsle Kızılay'a geldik ve oradan dolmuş ile One Tower alışveriş merkezinin önünde indik. Maalesef bu kısımdan sonra Eymir gölüne taksiyle ya da yürüyerek gitmek zorundasınız. Biz taksiyle gitmeyi tercih ettik. Dönüş kısmında ise sürekli olarak taksi uğramadığı için neredeyse 1 saat kadar caddeye çıkana kadar yürümek zorunda kaldık. İşin kötü yanı herkes araba ile yanımızdan geçip giderken tek yürüyen bizdik :D
Ne kadar yorucu olsa da benim için çok eğlenceli bir gündü.
Ankara'da olanlarınız veya Ankara'ya gezmek için gelmek isteyenleriniz varsa mutlaka Eymir gölüne gitmelisiniz.
Haftaya cumartesi ve pazar günü sınavlarım olmasına rağmen araya bir piknik sıkıştırmaya çalışacağım. Umarım keyifli bir yazı olmuştur. Merak ettiğiniz soruları bana yorum olarak veya mesaj olarak yazabilirsiniz.