16 Nisan 2018 Pazartesi

HAFTA SONU DEĞERLENDİRMESİ / SINAVLAR VE STRESLE BAŞA ÇIKMAK

Merhaba sevgili blog ailem ❤


Geç kalmış bir hafta sonu değerlendirmesi ile geldim. Bu hafta yoğun bir stres altındaydım. Hafta sonu sınavlarımın olması ve benim çalışacak vakit bulamamam da bu stresin büyük bir parçasıydı. İş yerinde ve evde zaman buldukça konulara göz atmaya çalıştım ama pek yeterli olmadı. Bunda en büyük pay benim sanırım. Sürekli dur yarın, dur öbür gün diye diye ertelediğim, ders çalışma planlarım son anda kriz yönetimine dönüştü.
Bir kez daha önceliklerimi belirleyip, zamana karşı hazırlıksız yakalanmamam gerektiğinin farkına vardım. Maalesef zaman bize değil biz zamana ayak uydurmak zorundayız ve hızla geçip giden zamana ancak koşarak yetişebiliyoruz. Neyse ki sınavlarım bitti ve rahatladım :D


Gölgelerin gücü adına :D
Hafta sonu sınavdan sonra bir piknik sıkıştırmaya çalıştım ama bozulan uyku düzenim buna izin vermedi. Bende gördüğünüz bu parkta 1 saat yürüyüş yapmakla ve beynime bol miktarda oksijen doldurmakla yetindim. Yürüyüş yapmanın faydalarını hepiniz biliyorsunuz ama özellikle stresli bir zamanda hem bedenen hem de zihnen insanı çok rahatlatıyor. Size tavsiyem bunaldığınız bir zamanda veya stresli olduğunuz bir dönemde yeşilliklerin bol olduğu bir yere gidip en az 1 saat yürüyüş yapın ve güzel şeyler düşünmeye çalışın. O zaman rahatladığınızı göreceksiniz.


Sınavlarım biter bitmez kendimi ödüllendirmeyi de ihmal etmedim. Bu strese iyi dayandın aferin sana ödülü de diyebiliriz :D Bir tatlı canavarı olarak ödülümü kalpli pastadan yana kullandım ^^
Küçüklükten gelen bir alışkanlığım vardır. Bir iş başarsam veya beni çok yoran bir işten alnımın akı ile çıkarsam kendimi ödüllendiriyorum. Belki size garip gelebilir ama bir şeyleri kutlamak için birilerine ihtiyacımız yok bence. Birileri tarafından takdir edilmek, onların onayını ve beğenisi almak güzel şeyler ama önemli olan kendimize olan güvenimizin artması. Sınava çalışmak beni tabi ki de yormadı ama omuzlarımdaki yükünü de inkar edemem. O yüzden sonuç ne olursa olsun elimden geleni yapmış olmanın mutluluğu ile bu pastayı hak ettim bence :)

GÖZYAŞI - LAUREN KATE

O kadar çalışılacak konunun arasında ve hiç bir konuyu yetiştiremedim stresinin arasında bu kitabı bitirmeyi de ihmal etmedim. Zamanımın kısıtlı olduğunu bilsem de, derslerden bunaldığım zaman bu kitabın arkasına sığınmak bana iyi geldi. Sınavlarımın olduğunu unutup kafamda kitap karakterlerinin sorunlarıyla boğuşmaya başladım :D 
Size küçük bir tavsiye de bu konudan vereyim. Özellikle stresli olduğunuz zaman,kafanız karıştığında veya duygusal anlamda problemler yaşadığınız zaman hemen en yakınınızda ki kitaba sarılın. Emin olun kitaplar sizi insanlardan daha çok sakinleştirir. Tüm düşünceniz okuduğunuz kitaba doğru kaymaya başlar. Sonra duygularınız da düşüncelerinizin peşinden gider ve kendinize yarattığınız o küçük dünya da dışarıya karşı tüm algılarınızı kapatırsınız.İşte bu durum benim için kısa süreli olsa da stresten kurtulmanın en güzel yollarından birisidir. 
Kitabın yazısını Cuma günü yayımlayacağım ^^

THE LEGEND OF THE BLUE SEA

Hafta sonu sınav bitiminde kendime izlemek için seçtiğim diz ise tabi ki bir Kore dizisi oldu :D 
Daha önceden baştan sona kadar 2 defa izlediğim bir diziyi bu hafta sonunda tekrar sardırarak izledim. Neden böyle bir şey yaptığımı hiç bilmiyorum ama arada izlediğim Kore dizilerini tekrar izlemek çok hoşuma gidiyor. Bu dizide de başrol de oynayan kızımız aslında bir Deniz Kızı. Bir adama aşık olması ile karaya çıkmasını ve aşkının peşinden gitmesini anlatıyor. Fazla detaya girmek istemiyorum. Yazısını en yakın zamanda gireceğim ama zaten eski bir dizi olduğu için hakkında bir dünya yazı ve yorum bulabilirsiniz. Bence dizi arayışında olanlar ve Kore dizisi izlemeyi sevenler mutlaka bu diziye bakmalılar. 

Benim bu hafta sonum gördüğünüz gibi çok hareketli geçmedi. Gayet sakin ve sınav odaklı olduğundan ilginizi çekecek bir yazı olmamış olabilir. Hafta sonu değerlendirmesi yaparken aynı zamanda kendimde denediğim  konularda tavsiyeler vermeye çalıştım. Umarım sizi sıkmamışımdır. Sizde durumlar nasıldı? Hafta sonu neler yaptınız? 

Sevgiyle Kalın ❤












8 yorum:

  1. 2 haftadır haftasonu piknik yapma niyetindeydim ben de ama maalesef havalar buna bir türlü izin vermedi. Hafta içi çok iyi olan hava hafta sonu buz gibi oluyor. inşallah bu hafta sonu güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hava yönünden bir sıkıntım yoktu çok şükür ama yorgunluk planlarımın önüne geçti :) Umarım, dediğiniz gibi bu hafta sonu güzel olur :))

      Sil
  2. Ne güzel bir ödül o. 🍰
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlıdan güzel ödül mü olur :D
      Teşekkür ederimm :))

      Sil
  3. Ruhu dinlendiren iki ana başlık bende de film ve kitap. Hatta bir de araya müziği sıkıştırmak lazım :)) Harika olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müziksiz asla olmaz :))
      Teşekkür ederim 💕

      Sil
  4. Şansınız bol olsun. :) Pasta çok albenili görünüyor. :)

    YanıtlaSil